دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
از عمو عزرائیل تا «گوشه چشم کبود» / روایت باران با ۲۴ اثر در نمایشگاه کتاب

نشر روایت باران با ۲۴ اثر که ۴ اثر آن را عناوین جدید تشکیل می‌دهد، در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران حاضر شده است.

سید حسن شکری، مدیر انتشارات نشر روایت باران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در خصوص حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران گفت: حدود ۴ سال از تاسیس نشر روایت باران می‌گذرد و با ۲۴ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب حاضر شده است.


وی با بیان اینکه از آثار حاضر چهار عنوان نسبت به نمایشگاه سال گذشته جدید هستند، افزود: «مجد مجید»، «اول ابراهیم شو»، «گوشه چشم کبود» و «در رکاب عمو عزرائیل» عناوین جدید نشر روایت باران در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.


مدیر انتشارات نشر روایت باران در خصوص کتاب «در رکاب عمو عزرائیل» گفت: این کتاب زندگینامه طنز مجید برهمن جانباز ۸۵ درصد جنگ است که زندگی او آمیخته با طنر بوده و زندگی او تا زمان آخرین مجروحیت در عملیات والفجر ۸ از زبان او روایت شده است که عنوان کتاب به دلیل این است که او بارها تا مرز شهادت رفت و هنوز در قید حیات است.

شکری با اشاره به «اول ابراهیم شو» تصریح کرد: این کتاب زندگینامه شهید ابراهیم خلج از لشکر ۲۷ است که در عملیات بیت المقدس ۴ به شهادت رسید که به قلم مهدیه زکی‌زاده نوشته شده است.


وی افزود: کتاب «مجد مجید» مربوط به زندگی سردار مجید رمضان رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله است که در دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلا ۵ در شلمچه به شهادت رسید، که یک رمان کامل از زندگی او با مستندات است.


مدیر انتشارات نشر روایت باران گفت: کتاب «گوشه چشم کبود» در خصوص شهید دانش آموز مسعود پسندیده است که در لشکر ۲۷ گردان مسلم ابن عقیل در عملیات بیت المقدس ۲ به شهادت رسید.


وی در خصوص شعار «بخوانیم، بسازیم» نمایشگاه کتاب تاکید کرد: وقتی زندگی شهدا خوانده می‌شود همواره آمیخته با خدمت به مردم و کشور است. وقتی جوانان این کتاب را می‌خوانند شور و شوقی برای خدمت به کشور و ساختن پیدا می‌کنند.


گفتنی است؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم، بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها