یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸
«انسان در جست‌وجوي خويشتن»  به قلم «رولو مي»

كتاب «انسان در جست‌وجوي خويشتن» نوشته «رولو مي»، يكي از چهره‌هاي سرشناس علم روان‌شناسي، به زودي از سوي انتشارات دانژه بر پيشخوان كتاب‌فروشي‌ها قرار مي‌گيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهدي باقري، مدير داخلي نشر دانژه با بيان اين مطلب گفت: اين اثر انسان را از ابعاد روان‌شناسي و جامعه‌شناسي بررسي مي‌كند.

وي افزود: نويسنده اين كتاب پس از بررسي گرفتاري‌هاي زمانه و تنهايي‌ها و دلهره‌‌هاي انسان امروزي، به بيان موانعي كه بر سر راه بازگشت به خود واقعي او كه به سبب ريا، دروغ و فرار از واقعيت‌ها از آن دور شده است، مي‌پردازد.

باقري با اشاره به راهكارهاي اين اثر براي از بين بردن اين موانع خودساخته، درباره ديگر مباحث اين نوشتار گفت: اين كتاب همچنين مواردي را كه انسان به خاطر از دست دادن آنها دچار مصيبت شده است و همچنين مباحثي درباره سلطه و اقتدار مادر و محروميت از آزادي را بررسي مي‌كند.

اين اثر دربردارنده چهار بخش و هشت فصل با عنوان‌هاي «تنهايي و دلهره انسان امروزي»، «ريشه درد و ناراحتي ما»، «تجربه تشخص يافتن و تقلا»، «براي خود بودن»، ««آزادي و قدرت دروني»، «وجدان خلاق»، «جرات و فضيلت بلوغ» و «انسان، فرارونده از زمان» است.

«رولو مي» متولد 1909 در اوهايوي آمريكا و متوفي در سال 1994 از روان‌شناسان نام‌دار وجودگراست كه اظطراب را ناشي از بي‌معنايي زندگي مي‌داند. از آثار اين نويسنده و روان‌شناس مي‌توان به كتاب‌هاي «عشق و اميد» و «آزادي و سرنوشت» اشاره كرد. 

كتاب «انسان در جست‌وجوي خويشتن» ترجمه سيدمهدي ثريا در شمارگان 1100 نسخه، 320 صفحه و بهاي 57000 ريال تا پايان اين هفته راهي بازار نشر مي‌شود و در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز عرضه خواهد شد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها