سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
«بهشت کبوتر می‌خواهد»؛ روایتی از زندگی شهدای نوجوان دفاع مقدس منتشر شد

کتاب «بهشت کبوتر می‌خواهد» نوشته مونا اسکندری و تصویرگری فاطمه ملکی با موضوع نوجوانان در دفاع مقدس منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ادبیات کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های ادبیات فارسی و از شاخه‌های تأثیرگذار است. از آنجایی که کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان مملکت اسلامی ما هستند و تربیت آنان بسیار مهم است و ادبیات کودک و نوجوان یکی از شاخصه‌های تربیتی آنان به شمار می‌رود؛ دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل کشور هم بر زندگی کودکان و نوجوانان تأثیر گذاشته است و هم در ادبیات مربوط به آنها منعکس شده است. نویسندگان کتاب‌های کودکان و نوجوانان بنا بر رسالتی که بر دوش داشته‌اند برای آشنایی آنها با مسئله جنگ، جلوه‌هایی از این موضوع را در کتاب‌های خود آورده‌اند: جلوه‌هایی از قبیل دلاوری، پاسداشت میهن، جانباز، شهید، روحیه مقاومت و اعتقاد به پیروزی.

بر این اساس انتشارات کتاب جمکران رمان نوجوان «بهشت کبوتر می‌خواهد» به قلم مونا اسکندری را به چاپ رسانده است. در این رمان با شخصیت پسری به نام محمدحسن که پسری کبوترباز است همراه می‌شویم و به صورت غیرمستقیم با زندگی شهیدان نوجوان؛ شهیداسماعیل اکبری، شهیدجلیل شرفی و شهدای دبیرستان علویان آشنا می‌شویم و رشد فکری که این شهدا و اثرگذاری‌ای را که در شخصیت محمد حسن داشته‌اند می‌بینیم.

این رمان برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همدان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برشی از کتاب:
وقتی چشم‌هایش را باز کرد، نفهمید چقدر زمان گذشته است. همه‌جا تاریک بود. بدنش یکپارچه خیس شده بود. فکر کرد خونریزی کرده. دست کشید به بدنش. جایی احساس درد نمی‌کرد. یاد تعریف بچه‌های مدرسه افتاد که می‌گفتند اگر کسی مجروح بشود، اولش درد ندارد. بدنش داغ است. با احتیاط بلند شد. خرده‌شیشه‌ها از سر و لباسش روی زمین می‌ریختند و صدا می‌کردند. سرش گیج می‌رفت و گوش‌هایش ویزویز صدا می‌کردند. رفت سمت کلید برق زیرزمین؛ برق قطع شده بود... .

کتاب «بهشت کبوتر می‌خواهد» در ۲۰۴ صفحه و به بهای ۱۱۸ هزار تومان ویژه نوجوانان علاقه‌مند به رمان و موضوع دفاع مقدس از سوی انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها