چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
نویسندگان حوزه دفاع مقدس جهادگران تبیین هستند

آذربایجان‌غربی-مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: امروزه جهاد تبیین، یک ضرورت مهم جامعه کنونی است و نویسندگان دفاع مقدس، جهادگران تبیین محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  در ارومیه، خدیجه معصومی  صبح چهارشنبه در آئین رونمایی از  کتاب‌های «پرواز سیمرغ» به قلم زهرا کریم‌زادگان، «نامه‌هایی به مقصد بهشت» ‌و «سرخ جامگان الی بالتا» به قلم سلبی‌ناز رستمی از انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک ایام هفته وحدت و میلاد مدرس مکتب تشیع، امام جعر صادق (ع) گفت: امروز افتخار رونمایی از سه اثر بومی استان  در حوزه دفاع مقدس به قلم نویسندگان پرتلاش این حوزه نصیب ما شده است و در واقع به نوعی زکات علم خود را پرداخت کرده‌اند.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس، تجلی مقاومت رزمندگان و ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس است که آثار آن بعد از گذشت 43 سال پابرجاست؛ آرمان‌های دفاع مقدس سراسر نور و رحمت  است و قلم فرسایی در این حوزه، نوعی جریان‌سازی فرهنگی است که آینده ادبیات دفاع مقدس را رقم می‌زند.

معصومی ضمن اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در خصوص برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بنا به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروزه جهاد تبیین، یک ضرورت مهم جامعه کنونی است و نویسندگان دفاع مقدس، جهادگران تبیین محسوب می‌شوند و می‌توانند سفیری برای ترویج خواندن و قلم فرسایی در این حوزه باشند؛ باید با مهارت آفرینی و آموزش‌های مستمر و مدون با استفاده از ظرفیت نویسندگان در این حوزه، ضمن ترویج ادبیات دفاع مقدس،  زمینه آشنایی نسل جدید  به ویژه نسل جوان و نوجوان را با آرمان ها و دستاوردهای دفاع مقدس فراهم کنیم. 

مجتبی اسماعیل‌زاده، از هنرمندان ارومیه و سخنران این نشست توضیحاتی پیرامون آثار ارائه داد و گفت: هنرمندان با خلق آثاری هنری، دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند و نویسندگی نوعی از هنر محسوب می‌شوند که با تولید یکی از ماندگارترین آثار هنری، یعنی کتاب، دین خود را به شهدا ادا می‌کنند. 

وی ادامه داد: هر سه اثر نوعی تاریخ شفاهی در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شوند؛ که نویسنده روایت‌ها و داستان‌ها را با حذف حشوها و اضافات بیان کرده و بدون تحریف داستان، در روایت‌ها دخل و تصرف می‌کند.
 
وی افزود: کتاب «پرواز سیمرغ» زندگی نامه شهید حسین کریم زادگان، عموزاده نویسنده کتاب است که با استناد  به بستگان شهید بیان شده است؛ که اگر صفات شهید به طور غیرمستقیم بیان میشد و به عبارتی ردپای نویسنده کم رنگ‌تر بود، جذابیت بیشتری داشت و کتاب «سرخ جامگان الی بالتا» به قلم سلبی ناز رستمی، نویسنده اهل شاهین‌دژ است که شجاعت‌ها و دلاوری‌های مردم روستای «الی بالتا» از توابع شهرستان شاهین‌دژ در برابر دشمن را توصیف می‌کند. 

به گزارش ایبنا؛ رونمایی از آثار، شعرخوانی، سخنرانی زهرا کریم زادگان، پخش کلیپ های مرتبط، تجلیل از نویسندگان و .. بخش های دیگری از این آئین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها