سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کتاب مهمان ایل‌نشینان منطقه گردنه بزن اقلید شد

فارس- دومین اردوی یک روزه کتابخوانی عشایر فارس توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در منطقه عشایرنشین گردنه «بزن» شهرستان اقلید فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، دومین مرحله از سلسه برنامه‌های اردوی یک روزه کتابخوانی عشایر فارس به میزبانی ایل‌نشینان منطقه گردنه بزن شهرستان اقلید و با حضور کارشناسان و مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و امور عشایر فارس، سیدحسین افضلی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید، کتابداران و دیگر مسئولان شهرستان، همچنین مردم عشایر گردنه بزن شهرستان اقلید برگزار شد.

در این اردوی یک روزه کتابخوانی، که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از عشایرنشینان اقلید همراه بود، ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی و ترویجی اجرا شد.

رقیه رستگار، کتابدار کتابخانه عمومی آیت‌الله شیخ محسنی اقلید، در این برنامه به اجرای برنامه‌های کتاب درمانی از کتاب «فراز و فرود خوشبختی» نوشته دنیس پریچر، حلقه‌های گفتگو با مادران عشایر، و نقاشی و قصه‌خوانی از کتاب «فلفلی و مدادرنگی های جادویی» نوشته محمود میرزایی دلاویز پرداخت.

ناهید صالحی، مسئول کتابخانه عمومی صالحین حسن آباد و لاله حسینی مسئول کتابخانه عمومی عرفان احمدآباد برای کودکان ایل از کتاب‌ها و قصه‌ها گفتند و به قصه‌گویی از کتاب «گیره لباس»، شعرخوانی از کتاب «سه قدم دورتر از مادر» ، جمع‌خوانی از کتاب «رفتم به باغ گردو» و ... پرداختند.

همچنین مریم کریمی مسئول کتابخانه آیت‌الله شیخ محسنی اقلید کتاب «پولینا، چشم و چراغ کوهپایه» را معرفی و جمع‌خوانی کرد و با کمک سایر کتابداران از جمله فاطمه میرسلیمانی، لیلا اسکندری، مسلم نوری، محمدرضا یوسفی، با برگزاری بازی‌های بومی و محلی از جمله طناب کشی، هفت سنگ و ... فضای شادی را برای کودکان عشایر فراهم کردند.

صدیقه شریفی، کبری خدابنده لو، فاطمه میرسلیمانی و محمدرضا ایمنی سایر کتابداران حاضر در این اردوی یک روزه بودند که آنها هم با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ترویجی از جمله قصه‌گویی، ایستگاه نقاشی، رنگ آمیزی، عروسک‌گردانی، معرفی شاعران، بلندخوانی، شاهنامه‌خوانی، اهدا کتاب و ... نقش خود را ایفا کردند.

همچنین، کامران کریمی، کارشناس هلال احمر نیز برای مردان و زنان عشایر، کارگاه کمک‌های اولیه را برگزار کرد. وی در این کارگاه، درباره مارگزیدگی ، عقرب گزیدگی، شکستگی‌ها، زخم‌ها و ... آموزش‌های لازم را ارائه داد.

به گزارش ایبنا، اردوی یک روزه کتابخوانی عشایر فارس به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و به منظور توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی در حال برگزاری است و برنامه‌ریزی‌ها بر این است که تا پایان سال در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها