جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)/ 4 اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم منتشر شد

قم- اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) و انتشار 4اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم از جمله اخبار کوتاه فرهنگی استان قم در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در قم به کار خود پایان داد.این برنامه  سه‌شنبه شب در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
 
حدود  ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است. که از این میان 1300 اثر متنی، 4 هزار اثر گرافیکی، 2900 اثر تصویری، 190 اثر خبری، 500 اثر رادیویی، 4 هزار معرفی کنشگر و 4 هزار مشارکت در پویش‌های جانبی بوده است.

دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)  دارای ۶ بخش متون ادبی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک بود و در پایان با اعلام ۶۴ نفر برتر و ۳۲ نفر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.
 

فضای مجازی مهم‌ترین ظرفیت برای پیوند هنر و دین است
 
محمدمهدی اسماعیلی سه‌شنبه شب در مراسم اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی استان قم، با بیان اینکه اتفاق مهم اربعین و بازخوانی آن در تاریخ معاصر انقلاب، توسط رهبران بزرگ انقلاب یک سرفصل نوین در تاریخ 1400 ساله متعلق به کربلا بوده است، گفت: در دو دهه اخیر بعد از سقوط رژیم بعثی، رهبری انقلاب یک خوانش دوباره از عظمت اربعین به جهانیان ارائه دادند و بازخوانی حماسه اربعین توسط مقام معظم رهبری اقدام ارزشمندی است.

اسماعیلی افزود: در این مسیر افراد بزرگی از جمله حاج قاسم عزیز نقش آفرینی کردند که خداوند نام آن‌ها را در تاریخ ثبت کرده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز فضای مجازی مهم‌ترین بستر برای پیوند هنر و دین است، تاکید کرد: خوشبختانه سوگواره ملت امام حسین(ع) زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع را فراهم کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز در حرم‌های مطهر هنرهای برجسته‌ای را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: هرگاه هنر در کنار دین و اهل بیت(ع) قرار گرفته گسترش پیدا کرده است و مهم‌ترین زبان برای استفاده از تعالیم الهی هنر است.
 

4 اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار به چاپ رسید

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انتشارات با بیان این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل‌البیت علیهم‌السلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهش‌های عمیق و گرانسنگ محققان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر کند که مؤلفه‌های «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.
 

 اگر خانواده اهل کتاب باشد جامعه نیز کتابخوان خواهد شد
 
مهدی توکلیان در نشست رونمایی از کتاب «خیمه ماهتابی» ظهر دوشنبه در کتابخانه شهدای نوبهار قم، گفت: خیلی از خانواده‌ها در پیاده‌روی اربعین هستند، ماها که دلداده‌ایم آن سرزمینیم و در مسیر نیستیم دعا می‌کنیم خدا این زیارت را روزی ما بکند اما این محفل برای همراهی با زائرین کربلا در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود. امیدوارم عرض ارادت اعضای کتابخانه‌های استان و شما به عنوان نماینده بیش از ۴۰ هزار عضو فعال کتابخانه نسبت به ساحت سیدالشهدا قبول باشد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های استان قم، تصریح کرد: در دوره‌ای که شما زندگی می‌کنید عموماً افراد موبایل دارند و از فضای مجازی اطلاعات استفاده می‌کنند. این اطلاعات یک تفاوتی با کتاب دارد. اطلاعات کتاب قابل استناد است، مرجع است، منبع است اما تلفن و فضای هوشمند یک پیام را به شما می‌دهد و نمی‌توانید صحت آن را بررسی کنید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید آگاهی و دانش شما بیشتر شود و عمق پیدا کند و به راحتی هر اطلاعاتی نپذیرید، کتاب بخوانید. اگر بخواهیم در آینده هم کتابخوان باشیم و دیگران را تشویق کنیم، باید از الان کتاب بخوانیم.
 
 
عرفان‌های کاذب افراد را به سراب می‌رساند

 سفانه الهی درباره کتاب «سطح آلفا»، گفت: انسان‌ها در عصر جدید دنبال این هستند که به نقطه آرامشی برسند. دوست دارند از نظر روحی، روانی و فکری به آرامش با ثبات برسند و برای تحقق این موضوع، به هر وسیله‌ای چنگ می‌زنند.
 
الهی درباره انتخاب عنوان کتاب، اضافه کرد: با عنوان «سطح آلفا» به نقطه عطف اشاره کردم. سطح آلفا به معنای آرامش است، یعنی رسیدن امواج مغزی شما به یک بسامدی که به‌شدت مغزتان احساس آرامش می‌کند.
 
این نویسنده ادامه داد: این یک نقطه خاص است. وقتی ما در مسیر عرفانی قرار می‌گیریم از نظر روحی قدرت پیدا می‌کنیم، یک جایی که بتوانیم تمام رنج‌های دنیا را پشت سر بگذاریم، تحت تاثیر آنها قرار نگیریم و ارتباطمان با اعتقاد توحیدی قطع نشود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها