سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
دفتر سومین جشنواره داستان آفرینش کانون بسته شد

آیین پایانی سومین جشنواره داستان آفرینش «داستان‌های دیار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوشنبه (۳۰ مردادماه) در اردوگاه دلگشای شهر چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مراسم با حضور مجتبی حاذق، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون و حامد فاضلی‌کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری استان مازندران به همراه اعضا و برگزیدگان این دوره از جشنواره برپا شد.

حسین تولایی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: صمیمانه از همکاران خوبم تشکر می‌کنم که در این مدت همراه ما بودند و این اردوگاه را که به دلیل بیماری کرونا مدت‌ها تعطیل بود، احیا کردند تا بتوانیم این اردو را اینجا برگزار کنیم، همچنین از کارشناسان و مربیانی که در مدت اردو با برگزاری کارگاه‌های مختلف به این اردو جان دیگری بخشیدند تا چراغی دیگر در کانون روشن کنیم و آن را روشن نگه داریم.

در ادامه مجتبی حاذق، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در سخنانی کوتاه بیان کرد: سه روز دور هم جمع شدیم و درباره داستان و ادبیات صحبت کردیم. این وظیفه‌ای بود که از سال گذشته بر دوش ما سنگینی می‌کرد و خوشحالیم که در نهایت به سرانجام رسید و ما توانستیم این جشنواره را به نقطه پایان برسانیم.

او ادامه داد: از واحد ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تشکر می‌کنم که همراه ما بودند تا این جشنواره برگزار شود. امیدوارم روزی را ببینیم که از دل شما یک بهناز ضرابی‌زاده دیگر، مریم اسلامی دیگر و مریم کوچکی دیگری بیرون بیاید و حتی از این نام‌ها جلو بزنید و در عرصه داستان و ادبیات بدرخشید.

حامد فاضلی‌کبریا، مدیرکل کانون استان مازندران نیز عنوان کرد: محیط‌های اردوگاهی برای این است که شما در حوزه فرهنگ، علم و دانش حرکت کنید.

وی گفت: در هرم مازلو لایه‌های مختلفی از نیازهای انسان بررسی می‌شود؛ اما در لایه آخر انسان نیاز به خود شکوفایی دارد؛ یعنی انسان صفت خلاقیت و خلق کردن پیدا کند. هرکسی به اندازه وسع خود خلق می‌کند و آفرینش دارد و این بالاترین مرتبه وجودی هر انسانی است. هنرنمایی گاهی با قلم نوشته می‌شود و گاهی با خون خلق می‌شود.

فاضلی ادامه داد: در مرحله خودشکوفایی و آفرینش ادبی با قلم خودمان آنچه را که در ذهن و روح‌مان است به منصه ظهور برسانیم. یک اثر زمانی درست پیش می‌رود که برای همیشه در تاریخ بماند و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که از دل برآید و سفارشی نباشد. از همین رو یک‌سری نوشته‌ها ماندگار می‌شوند و برای همیشه در تاریخ می‌مانند. در این آثار مبدا و مقصد آفرینش در آنها لحاظ شده است و کمالات انسانی در آنها به منصه ظهور رسیده است. امروز دشمن سعی دارد با حربه هنر و رسانه روایت‌گری کند.

مدیرکل کانون استان مازندران بیان کرد: اگر قرار است آفرینش ادبی داشته باشیم با این زاویه نگاه باشد که اثری خلق کنیم که در مسیر تعالی، کرامت، تربیت، اخلاق انسانی و رشد و بالندگی کشور باشد.

در ادامه این مراسم تندیس و لوح جشنواره به برگزیدگان اهدا شد و به رسم هر سال پوستر سومین جشنواره داستان آفرینش توسط مدیران و مربیان امضا و پوستر آغاز چهارمین دوره جشنواره «شعر آفرینش» نیز رونمایی شد.

سومین جشنواره داستان آفرینش به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ تا ۳۰ مردادماه در اردوگاه دلگشای شهر چالوس برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها