سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کتاب مهمان سیاه‌چادرهای عشایری فارس می‌شود

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» در استان فارس در راستای تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی با اشاره به برگزاری طرحی برای ارائه خدمات کتابخوانی به جامعه عشایر در استان فارس عنوان کرد: با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی، طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی به عشایر در استان فارس اجرا می شود.

وی گفت: اردوی کتابخوانی عشایر فارس به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و با همکاری استانداری، صداوسیمای مرکز فارس، اداره کل امور عشایر، اداره آموزش و پرورش عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سپاه عشایر استان فارس برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

فیروزی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی، اهدای کتاب، ارائه خدمات کتابخانه سیار در مناطق عشایری، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی، اجرای نمایش و ... از جمله برنامه‌های این رویداد یک‌روزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه استان فارس دارای بیشترین جامعه عشایر کشور است و در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار خانواده عشایری در فارس سکونت دارد، برنامه‌ریزی‌ها بر این است که تا پایان سال این طرح در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود.

به گزارش ایبنا؛ اولین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی، چهارشنبه ۱ شهریورماه در منطقه عشایری باغمورت شهرستان آباده برگزار می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها