پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
اهدای کتاب‌های نفیس به کانون‌های مساجد برتر در زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: همزمان با روز جهانی مساجد کتاب‌های نفیس به کانون‌های فرهنگی و هنری برتر در زنجان اهدا می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امروز جهان پذیرفته است که مساجد پایگاهی برای مقاومت محسوب می‌شوند و مراکزی برای شکل گیری مواسات و همدلی همچنین شکل گیری و گسترش فرهنگ و هنر هستند.

وی با اشاره به اینکه 31 مردادماه روز جهانی مساجد نامگذاری شده و هر سال همزمان با این روز برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، اضافه کرد: امسال گرامیداشت روز جهانی مسجد به میزبانی مسجد امام علی (ع) گلشهر برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان افزود: در زنجان مراسم روز جهانی مساجد با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه استان و اوقاف وامور خیریه استان و تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی در این مراسم از 25 نفر از ائمه جماعات، فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیات امنای نمونه مساجد تجلیل خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: طبق هماهنگی به عمل آمده به افرادی که در مراسم روز جهانی مساجد تقدیر شوند و همچنین به کانون‎های برتر کتاب‌های نفیسی اهدا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان افزود: اجرای طرح «نامه‌ای به مسجد»، «عکس از مسجد» و «نقاشی از مسجد»، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع مسجد و عمران معنوی مساجد، برپایی نمایشگاه اعم از پوستر و عکس و اینفوگرافی با موضوع مسجد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 385 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: 58 درصد کانون ها روستایی و 42 درصد شهری است.

اسلامی با اشاره به اینکه 3 درصد از اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها قابل هزینه در برنامه‌های مسجد است، افزود: آماده اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در روستاهای استان هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها