یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
فراخوان جشنواره «حدیث شعر و قصه» در زنجان منتشر شد

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در قالب سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، فراخوان جشنواره «حدیث شعر و قصه» با عنوان «نادانی دشمن ماست»، منتشر شد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در قالب سری برنامه‌های دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، فراخوان جشنواره «حدیث شعر و قصه» پیرامون ارسال آثار در قالب شعر و داستان با استفاده از احادیث منتخب در کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع)» منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره موضوعی پیرامون 5 حدیث از امام حسن عسکری (ع) برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آثار ارسالی باید در قالب شعر و داستان به دبیرخانه ارسال شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره موضوعی « حدیث شعر و قصه» می‌توانند با محوریت کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع)» اثر تولید کنند، افزود: طبق فراخوان منتشر شده امکان ارسال حداکثر دو اثر به تفکیک شعر و داستان برای هر شرکت‌کننده میسر است، اما آثار ارسالی نباید پیش از این در کتابی چاپ شده باشد.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه ارسال آثار با گویش‌های مختلف محلی (همراه با ترجمه) قابل قبول است، افزود: البته در انتخاب قالب شعری محدودیتی وجود ندارد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای برتر در حوزه شعر و داستان اعلام کرد و گفت: ترویج سیره و سبک زندگی ائمه معصومین (ع) و همچنین تشویق علاقه‌مندان به کاوش و تحقیق و آشنایی بیشتر با سبک زندگی ائمه معصومین (ع) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها