دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کتابخانه سعدی توسعه یابد

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: گفت: لازم است کتابخانه سعدی توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس، به منظور بررسی راه‌های همکاری بیشتر، دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس  در این دیدار با اشاره به کتابخانه‌های مراکز فرهنگی و تاریخی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی حافظیه و سعدی شیراز از جمله کتابخانه های شاخص در استان هستند این دو کتابخانه در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شروع به کار کردند. در کشور کمتر کتابخانه‌هایی در مکان‌هایی خاص گردشگری وجود دارند. به علت وجود مخاطبان خاص، تنوع خدمات این کتابخانه‌ها با بقیه کتابخانه‌ها متفاوت است.

وی در ادامه گفت: کتابخانه حافظیه دارای منابع غنی و منحصر به فرد در حوزه ادبیات فارسی و ادبیات عرب است و همچنین از لحاظ مراجعه کننده نیز دارای تنوع زیادی است که غالب آن‌ها پژوهشگر و گردشگر هستند. و بخش زیادی از نیاز حافظ پژوهان را رفع می کند.
 
فیروزی به کتابخانه سعدی نیز اشاره کرد و گفت: لازم است کتابخانه سعدی توسعه یابد؛ همچنین این کتابخانه به خاطر آسیب‌های اجتماعی که در آن منطقه وجود دارد، نیازمند توجه بیشتری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: نیاز گردشگران ایرانی و خارجی در این کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های دیگر سطح استان فارس که میزبان گردشگران هستند، باید برآورده شود.

به گفته فیروزی،‌ ایجاد کتابخانه در بافت تاریخی شیراز نیز مورد توجه دو سازمان است؛ امید است با هم افزایی و تفاهم، به نقطه اجرا در این موضوع نزدیک شویم.

سیدموید محسن‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز به همکاری خوب دو مجموعه اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی یک خانواده هستند و هر دو در راستای اعتلای فرهنگ گام برمی‌دارند. امیدواریم این همکاری با برنامه‌ریزی بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی به کتابخانه سعدی اشاره کرد و گفت: با توجه به بازدیدی که از این کتابخانه انجام شد، کتابخانه سعدی نیازمند توسعه است. البته باید ساختمان با شکل اصلی حفظ شود.

محسن‌نژاد با اشاره به اهمیت کتابخانه حافظیه عنوان کرد: مرکز حافظ شناسی از دل این کتابخانه شکل گرفت. این کتابخانه همچنان پذیرای دوستداران خاص حافظ از جمله پژوهشگران، دانشجویان، گردشگران داخلی و خارجی و حتی عموم علاقه‌مندان حافظ است. در واقع کتابخانه خاستگاهی برای این مخاطبان است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی فارس این آمادگی را دارد با همکاری کتابخانه‌های عمومی، در این دو مرکز مهم جهانی رویدادهای فرهنگی را تعریف و اجرا کند، تصریح کرد: باید این فضاها برای مردم جذاب شود. برای این کار لازم است رویدادهای فرهنگی تعریف شود. محفل‌های حافظ‌خوانی، گلستان‌خوانی با شکل و فرمتی جدید و جذاب راه‌اندازی شود تا مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان به این محافل ادبی سوق داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها