سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
برگزاری مسابقه کتابخوانی و نقالی‌ همزمان با ماه محرم در زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: همزمان با ماه محرم مسابقات فرهنگی و هنری در قالب کتابخوانی و نقالی‌ بین اعضای کانون‌های مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام عزای سیدالشهدا، ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی از تولید سرود و نماهنگ و اجرای آن در نقاط پرتردد شهرها و روستاها و محل‌های برگزاری آیین تعزیه‌خوانی با موضوع محرم به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی، قصه‌گویی و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام محرم است.

اسلامی از اجرای صحنه‌ای نقالی خوانی در دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خبر داد و اضافه کرد: حمیدرضا محمدلو، هنرمند انقلابی مسجدی و عضو کانون فرهنگی هنری تنهاترین سردار در این ایام شب‌ها بعداز نماز مغرب و عشاء برای عموم مردم هنرنمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌‎های اعلامی بنا به تناسب ظرفیتی که کانون‌های مساجد روستایی و شهری دارند اجرا خواهد شد، افزود: تلاش کردیم در اجرای برنامه‌ها عدالت توزیعی برقرار باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان شمار کانون‌های مساجد استان زنجان را 384 باب با بیش از 14 هزار عضو اعلام کرد و گفت: در شهرستان ایجرود هشت باب کانون با 90 عضو فعالیت می کنند.

 اسلامی با یادآوری اینکه 58 درصد کانون‌های مساجد استان زنجان روستایی و 42 درصد شهری است، گفت: در اغلب این کانون‌ها با حضور مربیان طرح‌های تابستانی با عنوان « مسجد کانون نشاط» اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها