پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
ایجاد کتابخانه‌های خانواده‌ محور در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از جمله برنامه‌های پرمخاطب کتابخانه‌های عمومی استان را حضور مشاوران و روانشناسان اعلام کرد و گفت: با توجه به استقبال به عمل آمده از این رویدادها راه‌اندازی کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کتابخانه‌ها ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات خانواده محور دارند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی شامل اقشار مختلف مردم هستند، اضافه کرد: با توجه به این شرایط خدمات کتابخانه‌های عمومی طوری طراحی می‌شود که همه اقشار از همه سنین بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه بیش از 60 نوع خدمت در سطح کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود، افزود: این خدمات بر اساس نیازهای روز به روز می‌شود.

رضاخانی از جمله برنامه‌های پرمخاطب کتابخانه‌های عمومی استان را حضور مشاوران و روانشناسان اعلام کرد و گفت: با توجه به استقبال به عمل آمده از این رویدادها راه‌اندازی کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی ظرفیت و فضای مناسبی برای ارائه خدمات در حوزه خانواده را دارند، افزود: با توجه به اینکه اکثر کتابداران خانم هستند، این بستر فراهم‌تر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با عنوان «هدهد سفید» راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: گام بعدی در این حوزه ایجاد کتابخانه‌های عمومی خانواده محور خواهد بود.

رضاخانی با بیان اینکه در حال حاضر نیز با اجرای برنامه‌های هنری و آموزش مهارت‌های مربوط به مشاغل خانگی موضوعات مربوط به آموزش بانوان خانه‌دار در دست انجام است، افزود: با ایجاد کتابخانه تخصصی خانواده‌ محور این خدمات گسترده‌تر خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های آتی کتابخانه‌های عمومی استان را کلینیک تخصصی خواندن در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان و ایجاد بخش کتاب درمانی اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک کتابخانه‌های عمومی به معنای واقعی به یک باشگاه اجتماعی تبدیل خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان باید اطمینان یابند که با مراجعه به کتابخانه می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه کنند اظهار کرد: کتابخانه‌ها باید به محلی برای عرضه نوآوری‌ها بدل شود تا افرادی که نمی‌توانند به دلیل برخی از محدودیت‌ها در دانشگاه حضور یابند، فرصتی برای ظهور و بروز پیدا کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها