پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
ضرورت پیگیری جدی توسعه همکاری‌های چندجانبه فرهنگی-بین‌المللی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ظرفیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را زمینه‌های مهم توسعه همکاری با کشورهای مختلف دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، یکصدو پنجاه‌وسومین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورای عالی، در محل این سازمان برگزار شد.
 
اسماعیلی در ابتدای این نشست، به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این سفر، برنامه‌ها و اقدامات مهمی صورت پذیرفت و شاهد عزم جدی در توسعه روابط با این کشورها به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی و هنری هستیم و امضای توافقنامه فرهنگی با ونزوئلا توسط وزرای فرهنگ دو کشور و زمینه‌سازی توسعه تعاملات با دیگر کشورها در این سفر، امکان فعال‌سازی حوزه‌های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، علمی، دانشگاهی و فناوری را فراهم می‌کند.
 
وی اظهار کرد: ظرفیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و دانشگاهی، زمینه‌های مهم توسعه همکاری با کشورهای مختلف است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت توسعه همکاری‌های چندجانبه فرهنگی علاوه بر توافق و تعاملات دو جانبه تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز در ارتباط با پیشرفت برنامه تحول، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی به‌منظور بهره‌مندی در عرصه دیپلماسی فرهنگی و عمومی، حضور جدی‌تر جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی و ... گزارشی ارائه کرد.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: این سازمان برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیقی را برای فعال‌سازی همکاری‌های دو یا چند جانبه به ویژه در مناطقی که گرایش‌ها و علاقه‌مندی‌های فراوانی وجود داشته، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند در دستور کار قرار داده است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی دولت شاهد جهش فعالیت‌ها باشیم.
 
به گزارش ایبنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه این نشست، حسین دیوسالار، دبیر شورای عالی نیز گزارشی از روند پیگیری برخی از مصوبات و همچنین دستورات پیش‌بینی شده ارائه داد و اعضای شورای عالی نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با موضوعات مربوطه بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها