پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۰
چهره واقعى و ماهيت قيام مختار

چهره واقعى مختار و ماهيت قيام او در کتابی با عنوان «ماهيت قيام مختاربن ابی عبيد ثقفي» نوشته سیدابوفاضل رضوی‌اردکانی از سوی موسسه بوستان کتاب قم تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب قم، با بيان اين خبر اظهار داشت: این کتاب با استناد به منابع معتبر دینی و تاریخی، به ترسیم چهره واقعی زندگی و قیام مختار می‌پردازد.

وی افزود: «مختار بن ابى عبيد ثقفى» از چهره‌هاى برجسته تاريخ است كه نام و قيام او با حماسه عاشورا و خون‌خواهى اهل‌بيت(ع)، پيوند خورده است. وى انسانى فداكار، معتقد به امامت ائمه هدى بود و قيامش نيز با اذن و اجازه امام معصوم(ع) و دخالت مستقيم اهل‌بيت پيامبر(ص) صورت گرفت. 

ربانی تصریح کرد: با وجود قضاوت‌هاى غير منصفانه و نابه‌جايى که درباره مختار و قیام وی صورت گرفته، این کتاب چهره واقعى مختار و ماهيت قيام او را در سيزده فصل، براساس كهن‌ترين منابع بررسى كرده است.

چاپ پنجم کتاب «ماهيت قيام مختاربن ابی عبيد ثقفي» در شمارگان 1500 نسخه، 672 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون تا هفته آینده راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط