چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور

استاندار ختلان کشور تاجیکستان در آستانه‌ روز ملی حکیم عمر خیام با سفر به شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی و حضور در آرامگاه عطار و خیام نیشابوری به این دو شاعر برجسته کشورمان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در نیشابور، دولتعلی سعید استاندار ختلان تاجیکستان و هیأت کارآفرینان این استان صبح امروز، با هدف توسعه سرمایه گذاری متقابل و گردشگری در نیشابور حضور یافت.

وی در آستانه روز ملی خیام با حضور در مجموعه‌های فرهنگی تاریخی خیام و عطار نیشابوری و سایت موزه شادیاخ به ابرشهر ایران ادای احترام کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این خصوص اظهار کرد: نیشابور به عنوان یکی از مراکز علمی جهان اسلام میزبان و مهد پرورش اندیشمندان و عارفان تاجیکستانی همچون کمال خجندی شاعر قرن هشتم هجری که در بسیاری از غزلیاتش اعتقاد و دلبستگی خود را به عطار نیشابوری بیان کرده و همچنین ابوالفضل خجندی، ابوعبداله خجندی از عارفان و محدثان قرن چهارم و خواجه صائن الدین ترکه خجندی اصفهانی از دانشمندان و نویسندگان قرن نهم هجری بوده است.

علیرضاسیدآبادی افزود: پیوند خواهرخواندگی شهرهای نیشابور و خجند می تواند مناسبات و اشتراکات اقتصادی، گردشگری،سرمایه گذاری و فرهنگی فراوانی را بین این دو شهر ایجاد نماید. وی خاطر نشان کرد: این هیئت را ابوالفضل چمندی معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همراهی می‌کرد که جهت یاد بود در این سفر درختی توسط دولتعلی سعید استاندار ختلان تاجیکستان در باغ مصفای خیام نیشابوری کاشته شد.

در این بازدید از آرامگاه خیام و عطار نیشابوری، کتاب رباعیات خیام به دولتعلی سعید تقدیم شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها