یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کتابی که خاطرات قضات استان یزد را روایت می‌کند

کتاب « جان به لب» توسط حجت‌الاسلام مظفر سالاری از نویسندگان مطرح کشوری و استان یزد با موضوع خاطرات قضات یزدی چاپ و روانه بازار شد.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی کتاب « جان به لب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به نگارش و چاپ این کتاب گفت: نزدیک به دو سال پیش از دادگستری استان از من دعوت شد تا کتابی بر اساس خاطرات قضات بنویسم.

وی افزود: در آن مقطع ۴۰ خاطره مختصر از قضات به صورت متن در اختیار من قرار دادند و در آن مقطع با سعید زارع بیدکی از نویسندگان یزدی درخواست کمک در نگاشتن این داستان کردم.

سالاری گفت: نوشتن داستان جذاب و مستند بر اساس خاطرات قضات استان، هدف اصلی ما بود که با وقت گذاشتن این طلبه جوان صورت گرفت و نگارش این کتاب توسط وی صورت گرفت.

وی بیان کرد: از ۴۰ خاطره، تعداد ۳۵ داستان نوشته شد و تمامی این داستان‌ها را خواندم و تغییراتی را پیشنهاد دادم و نامگذاری را انجام دادم که کتاب توسط نشر معارف به چاپ رسید.

این نویسنده یزدی ادامه داد: نگاه جالب این است که خواندن کتاب خاطرات دادگستری برای خوانندگان جذاب است زیرا می‌خواهند ببینند که این افراد که در دادگاه‌ها حکم می‌دهند چه نوع افرادی هستند.

وی بیان کرد: از دیدگاه مردم معمولاً قضات آدم‌های سخت گیر با مشت آهنین بر اساس مر قانون هستند و هیچ گونه احساس و انعطافی ندارند و نمی‌توانند با طرف مقابل ارتباط برقرار کنند.
 

سالاری بیان کرد: اما خواندن این کتاب باعث می‌شود که ما وجهه انسانیت قضات و همزاد پنداری را با طرف مقابل بیشتر درک کنیم.

وی گفت: به این نتیجه می‌رسیم که این افراد سعی می‌کنند به متهم و مجرم کمک کنند و بیشتر جهات اخلاقی در این داستان دیده می‌شود.

سالاری گفت: کارکرد دیگر این کتاب نیز این است که خوانندگان یاد می‌گیرند که انسان به سادگی امکان لغزش دارد و کارش به دادگاه، دادگستری و زندان می‌کشد و لذا جنبه بازدارندگی نیز دارد.

وی ادامه داد: این کتاب امکان تجربه‌نگاری را به ما داده تا به تصویر بکشیم و بتوانیم جنبه بازدارندگی را در جامعه دنبال کنیم.

این نویسنده کشوری گفت: بهترین آموزش برای این که پیشگیری مهمتر از درمان است در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

سالاری بیان کرد: در این کتاب قضات یاد می‌گیرند که خاطرات خود را یادداشت کنند و این تجربه‌ها می‌تواند برای قضات دیگر که وارد کار شده‌اند سازنده و مفید باشد و تجربه‌ها می‌تواند به قضات جوانتر تزریق شود.

وی بیان کرد: این خاطرات نیز می‌تواند برای خوانندگان جذاب باشد و حتی می‌تواند به فیلم، سریال و فیلم‌های نمایشی تبدیل شود.

این نویسنده کشوری در پایان گفت: این می‌تواند نقطه شروعی برای دادگستری باشد و برای این که جرم و جنایت بین مردم کمتر شود باید بتواند کار‌های فرهنگی مانند این انجام دهد.

کتاب «جان به لب » اثری از حجت الاسلام مظفر سالاری و حجت الاسلام سعید زارع بیدکی است که به تازگی به درخواست دادگستری استان یزد به چاپ رسیده است و خاطرات قضات استان یزد به روایت داستانی چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در ۱۷۰ صفحه و به صورت داستانی است که ۳۵ داستان از خاطرات قضات استان روایت شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط