دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با قدردانی از همراهی همیشگی خیرین کتاب در استان زنجان گفت: طی سال گذشته 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اهدا شده است.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی از طرح‌هایی است که به صورت مستمر اجرا می‌شود و خوشبختانه مردم استان زنجان توجه ویژه‌ای به این امر دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و 550 هزار منابع کتابخانه‎ای در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: سهم خیران کتاب در این بین قابل توجه است.

رحمانی‌زاده با اشاره به اجرای طرح « اهدای کتاب، اهدای دانایی» افزود: مشارکت هم استانی‌های عزیز در این طرح قابل توجه بوده و طی سال گذشته 40 هزار و 82 جلد کتاب در قالب همین طرح به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: افزود: کتاب‌های اهدایی غالباً از تازه‌های نشر، ویژه تمامی گروه‌های سنی و در موضوعات کودک و نوجوان، کمک‌درسی و و سایر موضوعات هستند و این منابع در اختیار اعضای کتابخانه های عمومی و مراجعین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اهدای کتاب‌های خوانده شده توسط افراد، ضمن تقویت و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها، باعث تشویق خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی و در نهایت موجب توسعه و اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود، اضافه کرد: گسترش مشاركت همگانی در حمایت از كتابخانه‌‍‌های عمومی كشور، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده‌ها به ویژه نسل جوان با كتابخانه‌های عمومی نیز از دیگر نتایج مثبت اجرای طرح اهدای کتاب است.

رحمانی‎‌زاده با تقدیر از حامیان حوزه کتاب، عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه‌ای همگانی است و همه در هر جایگاهی باید در راستای نهادینه سازی این فرهنگ که زیربنای توسعه است تلاش کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان توجه به راه اندازی کتابخانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین و همچنین روستاها را از اولویت‌های این نهاد فرهنگی برشمرد و افزود: در این زمینه و به منظور ارتقای سطح دسترسی اقشار مختلف به کتاب، نیازمند همکاری و همراهی مسئولان و خیرین هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها