جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
پنجره‌ای به دنیای پُر رمز و راز شعر فارسی

کتاب «سعدی» از مجموعه «سی شعر» نوشته مریم محمدخانی که انتشارات شهر قلم آن را منتشر کرده، پیشنهاد مطالعه مناسبی برای روزهایی است که نام و یاد سعدی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مجموعه «سی شعر» از سوی انتشارات شهر قلم چاپ شده است. در این مجموعه، بچه‌ها قصه‌هایی کاملا ایرانی را می‌خوانند، قصه‌هایی که نیاکان ما هم می‌خوانده‌اند و حالا هرکدام شان لااقل عمری چندصدساله دارند. این بخش از کتاب‌های شهر قلم را نویسنده‌های خوبی بر اساس کتاب‌های کلاسیک ادبیات فارسی بازنویسی می‌کنند تا بچه‌ها هم سهم خود را از این گنجینه داشته باشند. یکی از کتاب‌های این مجموعه بازنویسی سعدی است که مریم محمدخانی آن را انجام داده است. 

مجموعه «سی شعر» پنجره‌ای است به دنیای پر رمز و راز شعر فارسی. هر کتاب از این مجموعه شما را به مهمانی یکی از شاعران برجسته ایران می‌برد و با روایتی جذاب و ساده، از زندگی و دنیای این شاعران می‌گوید. کتاب «سعدی» که راهنمایی است برای ورود به دنیای شاعرانه او، سی غزل برگزیده از وی را هم پیش روی مخاطب می‌گذارد.

«سی شعر» مجموعه‌ای از کتب کهن ایرانی‌ست که هر کدام از آن به بازگویی زندگی این شاعران بزرگ هماهنگ با حال و هوای نوجوانان می‌پردازد؛ البته ناگفته نماند که بعضی از این کتاب‌ها نه تنها برای نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب است؛ چون خیلی از ما ممکن است فرصت مطالعه آثار شاعران بزرگ را پیدا نکرده باشیم. کتاب‌هایی به‌ظاهر برای کودکان اما درواقع برای همگان. قصه‌هایی که آرزو می‌کنید ای کاش با خواندن آن بزرگ شده بودید. مجموعه‌ای الهام‌بخش درباره‌ی قهرمانان معروف در گذشته که کوشیدند تا با شفقت و گذشت و خودباوری دنیا را جای بهتری کنند. «سی شعر» انتشارات شهر قلم مجموعه‌ای خوب برای دختران و پسران بلندپرواز است که دوست دارند با زندگی مشاهیر بزرگ کشور آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها