سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
۸۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد/ توجه ویژه محراب قلم به انتشار دائرة‌المعارف کودک و نوجوان

کتاب‌های مهتاب، واحد کودک‌ونوجوان انتشارات محراب قلم است که در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و در کنار ادبیات داستانی، عناوین متعدد و متنوعی از دائرة‌المعارف کودک و نوجوان را نیز در دسترس آنها قرار خواهد داد.

خسرو رحمت‌الهی، معاون بازرگانی انتشارات محراب قلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره چندوچون حضور کتاب‌های مهتاب (واحد کودک‌ونوجوان این انتشارات) گفت: کتاب‌های مهتاب با حدود ۸۰ عنوان اثر چاپ‌اولی در نمایشگاه امسال حضور دارد که از این تعداد حدود ۱۷ عنوان آن جدید است و تا نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ به دست ما می‌رسد.

وی درباره نسبت بین تألیف و ترجمه در آمار کتاب‌های چاپ‌اولی توضیح داد: حدود ۳۵ کتاب تألیفی داریم و مابقی ترجمه هستند. موضوعات کتاب‌های ما که بیشتر مجموعه‌ای هستند طنز کودک و نوجوان، قصه‌های ایرانی با عنوان «یک‌دانه‌ها»، «ماجراهای سوفی‌موشه»، «خواندنی‌های ریزه‌میزه»، «چراهای شگفت‌انگیز»، «پرسش‌های کودکان درباره مرگ»، «دنیای من» برای پیش‌دبستانی‌ها، «کی چی کار می‌کنه؟» و موضوعات دیگر است.

رحمت‌الهی به برخی از عناوین پرفروش‌ترین‌های واحد کودک‌ونوجوان محراب قلم در زمینه دائرة‌المعارف اشاره کرد و گفت: دائرة‌المعارف‌های «پاسخ به چراهای من»، «دائرة‌المعارف کودکان»، «دائرة‌المعارف من»، «دائرة‌المعارف وسیله‌ها چگونه کار می‌کنند؟»، «دائرة‌المعارف پیامبران»، «دائرة‌المعارف دانستنی‌های پایه»، «دائرة‌المعارف اینترنتی بدن»، «فرهنگ فارسی مهتاب» و «دائرة‌المعارف کوچک» از پرفروش‌ترین‌های ما هستند که هر کدام به چاپ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ رسیده‌اند.

وی افزود: از مجموعه کتاب‌ها با موضوعات دیگر نیز می‌توان «مثل‌ها و قصه‌هایشان» تألیف مصطفی رحماندوست، «کتابخانه کلاسیک» که ۲۰ عنوان است، «خانم شارلوت» و مجموعه «چراهای شگفت‌انگیز» که تقریبا ۲۵ عنوان کتاب است، نام برد.

معاون بازرگانی انتشارات محراب قلم درباره حضور نویسندگان و شخصیت‌های دیگر در روزهای نمایشگاه کتاب امسال گفت: قرار است هر روز چندنفر از نویسندگان و مترجمان انتشارات محراب قلم در غرفه این نشر حضور داشته باشند؛ اما زمان‌بندی‌اش مشخص نیست. برای رونمایی هم اگر فضای خاص یا غرفه بزرگتری به ما بدهند حتما برگزار خواهیم کرد.


سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها