چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کتاب «جواهری در سینه باران» در بافق رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «جواهری در سینه باران» نوشته محمدمهدی تفکری بافقی در بافق استان یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، آیین رونمایی از کتاب «جواهری در سینه باران» اثر نویسنده جوان محمد‌مهدی تفکری بافقی، با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهرستان، محمد‌باقر قائمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین و نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

قائمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در این مراسم گفت: خداوند متعال به قلم و آنچه با قلم می‌نویسند و بر صفحه کاغذ نقش می‌بندد سوگند می‌خورد و همه آنچه که پروردگار عالم در قرآن به آن‌ها قسم یاد کرده از مظاهر آفرینش‌اند.

وی افزود: دلیل عظمت قلم و نگاشته‌های قلم همان است که خداوند بدان سوگند خورده است زیرا در قرآن کریم خداوند متعال همه جا به مظاهر عالم وجودی که خود خلق کرده، قسم می‌خورد.

قائمی با اشاره به اینکه موضوع کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی هم تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده است. همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به سوی روشنایی کتاب سوق دهند.

این مسئول، از کتاب به‌عنوان حافظ و احیا‌کننده تفکر و‌ اندیشه‌های والا و منبع عظیم و ارزشمند یاد کرد که طالبان علم، ‌اندیشه و حقیقت را سیراب می‌کند. ارزیابی از شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز‌ امیدواری کرد، نوشتن و چاپ کتاب‌های ارزشمند موجبترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شود و جوانان و نوجوان پرشور و نشاط را به سمت و سوی این یار مهربان سوق دهد.

در ادامه این نشست محمدمهدی تفکری بافقی نویسنده کتاب گفت: روند نوشتن کتاب و چاپ آن نزدیک به ۲ سال زمان بُرد که این یک کتاب در قالب داستان کوتاه است. این کتاب از انتشارات «بید»، نزدیک به ۱۰۰ صفحه دارد و بیش از ۵۰۰ جلد از این کتاب به چاپ رسیده است.
 
تفکری بیان کرد: این کتاب دارای شخصیت‌های متعددی است، اما شخصیت اول آن پسری به اسم عماد است که داستان از شب تولد ۱۵ سالگی او شروع می‌شود و اتفاقات گوناگونی را تجربه می‌کند. هدف از داستان این کتاب این است که به مخاطبان خود به‌ویژه نسل جوان بگوید بعد از هر شکستی می‌توان پیروزی را به دست آورد و امید رمز این موفقیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط