دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
سوگواره یاس نبوی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س)، اجتماع بزرگ اصحاب فرهنگ و هنر در قالب سوگواره یاس نبوی با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزراتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در این سوگواره که به مناسبت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا‌(س) پیش از ظهر دوشنبه(5دی‌ماه) با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین کارکنان این وزارتخانه برگزار شد، هنرمندان حوزه‌های مختلف در آستانه شهادت بانوی دو عالم در جلوه‌های مختلف هنر دینی و آیینی به اقامه عزا پرداختند.
 
در بخشی از این مراسم گروه تعزیه‌خوانی در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) به اجرای هنر آیینی تعزیه پرداخت و مرشد میرزاعلی به اجرای شروه خوانی سنتی در سوگ حضرت زهرا (س) پرداخت.
 
شعر خوانی فاطمی استاد قاسم صرافان از شاعران برجسته آیینی کشورمان در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) بخش دیگری از این مراسم بود.
 
در پایان این سوگواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از مادر شهیدان خالقی‌پور که به‌عنوان میهمان ویژه این مراسم در سوگواره حضور یافته بود، تجلیل کرد.
 
سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و حنیف طاهری از دیگر بخش‌های این سوگواره فاطمی بود.
 
درحاشیه برگزاری این سوگواره، کارگاه نقاشی هنرمندان برگزیده ناشنوای کشور به مدت 3 روز برگزار شد. آثار این نمایشگاه طی روزهای آتی در محل این وزارتخانه برای تماشای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها