دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
هنرمندان و شاعران هنر خود را برای اعتلای انقلاب به کار گیرند

عابدی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های هنری برای اعتلای انقلاب گفت: هنرمندان هنر خود را برای اعتلای انقلاب به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم شب شعر صحن سرخ، یادبود شهدای شاهچراغ در شهرستان مهریز گفت:  ۴۳ سال است به حربه‌ها و تلاش دشمنان عادت کرده‌ایم؛ از هر نقشه‌ای استفاده می‌کنند تا از رشد این نهالی که امام‌(ره) کاشته‌اند جلوگیری کنند. می‌بینیم که این نهال روزبه‌روز مقاوم‌تر شده و استکبار جهانی با آثار این انقلاب در جهان درگیر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: آمریکا از یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با ترتیب دادن کودتا دشمنی‌های خود را با ما شروع کرده و تاکنون نیز با انواع جنگ‌ها و اغتشاشات سعی داشته از موتور انقلاب و حرکت آن جلوگیری کند.

عابدی ادامه داد: آمریکا به خیال خود فکر می‌کرد که با جنگ نظامی می‌تواند در مقابل انقلاب اسلامی بیایستد اما الان به گنجی به نام دفاع مقدس بهره‌مند هستیم که به برکت این خون شهدای انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان‌ ایستاده‌ایم.

وی افزود: دو ماه اخیر دنیای استکبار با همان هدف ۴۳ سال پیش خود و توقف حرکت انقلاب اسلامی سعی کرد تا نقشه‌های خود را برای جلوگیری از انقلاب در کشور پیاده کند و با فتنه‌های خود و انواع هزینه‌ها در تغییر سبک زندگی و استفاده از ابزار هنر برای تغییر مسیر مردم را منحرف کند؛ اما مردم در مقابل این فتنه‌ها خواهند‌ ایستاد و تمامی نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: وظیفه هنرمندان، ایستادگی در مقابل دشمنان و صرف هنر خود برای این انقلاب است. خداوند نیز به قلم هنرمندان برکت خواهد داد و‌ امیدواریم بتوانیم پاسدار خون شهدا باشیم که قطعاً در مقابل این اتفاقات ذره ناچیزی هزینه است اما موجب اعتلای کلمه الله خواهد بود. امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم نیز از شاعران برتر تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط