شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
بیشتر اهالی سینما کتاب‌‌‌‌خوانند/سینماگران سفیران یارمهربان

محمد خزاعی با تاکید بر ظرفیت قابل توجه سینما برای ترویج کتابخوانی گفت: کتاب‌هایی که قابلیت اقتباس دارند در اختیار سینماگران قرار داده می‌شود تا در تولید اثر استفاده شود.

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری در حاشیه نشست با سینماگران لرستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان بر استفاده از ظرفیت سینما در ترویج کتابخوانی تأکید کرد.

رئیس سازمان امور سینمایی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه و نقش کتاب در رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی گفت: با توجه به اینکه تلاش برای افزایش سرانه کتابخوانی در کشور ضروری است و مردم مطالعات را در قالب فضای مجازی انجام می‌دهند؛ احتمال کاهش رونق چاپ و انتشار کتاب برای نویسندگان، ناشران و مراکز پخش وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از جریان کتاب و کتابخوانی انجام شده و در حال انجام است، افزود: معتقدم از ظرفیت سینما برای ترویج کتابخوانی باید استفاده شود.

خزاعی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان، کتاب‌های قصه‌ای که قابلیت تبدیل به روایت دارند را می‌توان به فیلم‌نامه تبدیل کرد و کتاب‌هایی که قابلیت اقتباس دارند و در سینما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم به سازمان سینمایی معرفی شوند که در اختیار اهالی سینما گذاشته شوند تا دراماتیزه و در فضای اقتباسی سینما مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه اکثر اهالی سینما اهل مطالعه هستند، افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند به‌عنوان سفیران فرهنگی کتاب و کتابخوانی فعالیت کنند.

خزاعی گفت: به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی مقرر شده که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب همکاری مشترک با بنیاد سینمایی فارابی به تولید فیلم سینمایی اقدام شود.

به گزارش ایبنا، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری با همراهی یزدان عشیری، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوان، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینما شهر، محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر در امور ایثارگران  و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی، چهارشنبه (11 آبان) به‌منظور شرکت در جشن مهر سینمای ایران، و انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری لرستان به این استان سفر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها