سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بازدید مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان از کتابخانه مرکزی آستان قدس

مدیر مدرسه انوارالعلوم‌اله آباد ایالت یومپی هند در بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی این مجموعه را ذخیره آثار نایاب مکتب تشیع و علمای شیعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خراسان رضوی، حجه‌الاسلام و المسلمین سیدجواد الحیدرجوادی که تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم به پایان رسانده و در حال حاضر با ترجمه آثار دینی در کشور خود به امر تبلیغ و ترویج اسلام مشغول است در بازدید ازکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی این مجموعه را دارای آثاری منحصر‌به فرد دانست که در جای دیگری نمی‌توان امثال آن را یافت.

وی ادامه داد: تلاش داریم از طریق مصور و فیلم‌های کوتاه بتوانیم این مجموعه عظیم فرهنگی را به شیعیان هندوستان که جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر را شامل می شود معرفی کنیم.

سید‌جواد الحیدر به ذوق پژوهشی اعضا این کتابخانه اشاره کرد و برای تحقیق علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف شرایط را فراهم خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مختار حسین جعفری، مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) پونچ کشمیر هند هم در این بازدید کتابخانه رضوی را نمونه‌ای ارزشمند از کتابخانه مسلمانان در سراسر جهان برشمرد.

وی اظهار کرد: خداوند پیامبر خود را با کتاب فرستاده است پس کتاب امر مهمی است و کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ اسلامی بسیار موثر هستند و آستان قدس رضوی می‌تواند حامی فرهنگ اسلام شیعی در میان کشورهایی باشد که در فقر فرهنگی به سر می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها