شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
هدایت، حمایت و نظارت سه رویکرد دولت در حوزه فرهنگ است

رئیس جمهور با بیان اینکه کردستان مهد فرهنگ و هنر است، گفت: مشابه حوزه اقتصادی از ناحیه دولت در عرصه فرهنگ سه اقدام شامل هدایت، حمایت و نظارت ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کردستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شامگاه جمعه (17 تیر‌ماه) در ادامه سفر یک روزه خود به استان کردستان در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی سرمایه‌گذاری و رفع بیکاری را دو نیاز اساسی کردستان دانست و گفت: ۱۰ طرح صنعتی از سوی شرکت‌های بزرگ وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ۱۰ شهرستان کردستان مصوب شده که باید پیگیری و اجرایی شود و این غیر از پیگیری دولت برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر به استان اعتبارات بسیار خوبی برای ۱۸۲ طرح در حوزه های مختلف بهداشت، آب و خاک، فرهنگ و صنعت و معدن اختصاص یافت، افزود: از این تعداد ۴۹ طرح در حوزه زیربنایی، ۱۰ طرح بهداشت و درمان، ۱۸ طرح در حوزه آب و خاک و طرح هایی نیز در بخش های اشتغال، فرهنگ، صنعت و معدن است.
آیت الله رئیسی اضافه کرد: طرح های ویژه استان، بیشتر بر مبنای اشتغال و محرومیت زدایی است. ضمانت این مهم پیگیری وزرا در مرکز و مدیران کل استانی است تا مردم احساس کنند آنچه تصویب شده برای تغییر زندگی آنان نقش دارد. اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص داده شده است. در این راستا هشت هزار شغل جدید در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های دولت در حوزه فرهنگ در کردستان نیز گفت: معتقد هستم کردستان مهد فرهنگ، هنر و استانی تمدنی است و نشانه‌های مدنیت و تمدن در آن قابل توجه و بسیار بالاست.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نگه داشتن میراث فرهنگی و توسعه و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در کردستان عنوان کرد: وجود مساجد، مراکز فرهنگی، دانشگاه ها، میراث فرهنگی، بیش از 2 هزار و ۵۰۰ استاد حوزه و دانشگاه، اشتغال به تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در این استان قابل توجه است. کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود و مردم فرهنگ دوست کردستان خود انگیزه دارند منتها مشابه حوزه اقتصادی از ناحیه دولت در عرصه فرهنگ سه اقدام شامل هدایت، حمایت و نظارت ضروری است.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه حمایت از کارهای فرهنگی در دستور کار دولت است، یادآوری کرد: معتقدیم دولت نباید متصدی بخش فرهنگ باشد بلکه جوانان، استادان، نخبگان و افراد توانمند در شهرهای مختلف کار را دست بگیرند تا شاهد اتفافات خوبی در این حوزه باشیم.
 
آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور در بیست و هفتمین سفر استانی خود به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به استان کردستان سفر کرد.

دیدارهای مردمی، بازدید از تعدادی طرح‌ های عمرانی استان کردستان، بازدیدهای سرزده، بازدید از واحدهای بزرگ صنعتی، تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام، شرکت در شورای اداری استان، حضور در جمع اصحاب رسانه استان و برگزاری جلسات مختلف از برنامه های سفر یک روزه آیت الله رییسی به کردستان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها