جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
«بر بال ققنوس» در نمایشگاه کتاب تهران

مجموعه شعر «بر بال ققنوس» اثر برگزیده بخش شعر نوزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس به قلم رضا اسماعیلی در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

رضا اسماعیلی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به عرضه سه کتاب به قلم وی در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: این آثار شامل «تاملاتی در ادب پایداری»، «بر بال ققنوس»، و «به وقت بیداری» است که «تاملاتی در ادب پایداری» یک اثر پژوهشی ۲۰ مقاله پژوهشی با موضوع شعر و ادب پایداری را شامل می‌شود و تلاش کرده‌ام مقوله شعر دفاع مقدس و پایداری را از زوایای گوناگون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهم. البته در قالب یک کتاب نمی‌توان به همه ابعاد این ژانر ادبی پرداخت و این کتاب تنها می‌تواند در حکم پیش ‌درآمدی برای انجام تحقیقات گسترده‌تر و جدی‌تر در این حوزه باشد.‏

این شاعر درباره کتاب «به وقت بیداری» نیز گفت: این مجموعه شعر در بردارنده ۵۲ غزل، ۱۸ رباعی، ۵ چارپاره و ۱۴ سپیدسروده با موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی است.

وی افزود: مجموعه شعر «بر بال ققنوس» نیز که به عنوان اثر برگزیده بخش شعر نوزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس معرفی شده، دربردارنده 18 غزل، 3 چهارپاره، 66 رباعی و دوبیتی، و پنج سپیدسروده است.

این پژوهشگر ادبی همچنین به بازدیدکنندگان سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد کرد که از خرید و مطالعه آثار ادبی باارزش از جمله کتاب «با چراغ و آینه» محمدرضا شفیعی کدکنی، مجموعه اشعار زنده یادان قیصر امین‌پور و سید حسن حسینی، مجموعه اشعار علیرضا قزوه و عباس باقری، کتاب «زایش مرگ‌های متن» اثر حمید رضا شکارسری، آثار موسی بیدج و نیز مجموعه آثار سید عبدالحمید ضیایی و مهدی مظفری غافل نشوند.

وی همچنین گفت: سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه در برگزاری، فرصت مغتنمی برای ملاقات دوباره علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و اتفاقی شوق‌انگیز و امیدبخش است.

اسماعیلی تاکید کرد: برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب باید فضایی پرنشاط برای بازدید از نمایشگاه و ایجاد تسهیلاتی بیشتر برای خریداران کتاب فراهم شود. همچنین بهتر است ناشران به چاپ بروشورهای معرفی کتاب‌های خود اقدام کنند و نشست‌های نقد و بررسی کتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه توسط ناشران برگزار شود.

وی همچنین گفت: بهتر است در غرفه‌های نمایشگاه مولفان آثار حضور یابند تا از نزدیک با علاقه‌مندان کتاب‌هایشان ملاقات کنند. همچنین برگزاری نشست‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان و نیز اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها و صداوسیما در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب برای ایجاد انگیزه برای بازدید از نمایشگاه در تحقق اهداف این رویداد مهم فرهنگی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها