چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
فعالان حوزه چاپ در ارتقای فرهنگ استان نقش‌آفرینی کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فعالان حوزه ی چاپ در ارتقای فرهنگ استان نقش‌آفرینی کرده اند و هفتمین جشنواره صنعت چاپ استان به همین خاطر و در تجلیل از این عزیزان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، روز سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه در آیینی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین اجتماعی و جمعی از مسئولین و چاپخانه‌داران در سالن جلسات مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد در ایلام، از فعالان حوزه چاپ در استان ایلام تجلیل شد.
 
در این آیین، عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه صنعت چاپ استان در شرایط کرونایی دچار خسارت و ضرر و زبان فراوانی شده است، به تسهیلات اعطایی به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشاره و تاکید کرد: قریب به ۱۵ میلیارد تومان از طریق سامانه‌های کارا، تحفه و همچنین صندوق اعتباری هنر، چه به صورت تسهیلات و چه به صورت پرداخت بیمه و عیدی به فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه‌ها پرداخت شده است.
 
وی اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط از جمله ادارات کل کار، صمت، امور مالیاتی و تامین اجتماعی می‌بایست دغدغه‌های فعالان صنعت چاپ را بشنوند و در حد امکان برای رفع آن‌ها همکاری کنند.
 
وی با تقدیر از فعالان حوزه چاپ استان، گفت: فعالان این حوزه در ارتقای فرهنگ استان نقش‌آفرینی کرده‌اند و هفتمین جشنواره صنعت چاپ استان به همین خاطر و در تجلیل از این عزیزان برگزار شده است.

خودآموز ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد در جهت رفع مشکلات چاپخانه‌داران مکاتبات لازم را انجام دهد و جلسات تخصصی با دستگاه‌های مربوطه برگزار کند؛ هرچند لازم است اتحادیه مربوطه به نمایندگی از این صنف پیگیر مطالبات و مدافع حقوق قانونی آن‌ها باشد.
 

سهیلا ‌ملکشاهی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه از مزایای برگزاری این جلسات تبیین مسیرهای قانونی و مقرراتی است که به تسهیل امور و پیشبرد کارهای چاپخانه‌داران استان می‌انجامد، تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در تامین اجتماعی تشریح بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها برای کارفرمایان در طول سال و در جلسات مختلف است، عدم آگاهی از چنین مقرراتی بعضاً منجر به آسیب می‌شود و ذهنیت کارفرمایان را نسبت به تامین اجتماعی و دستگاه‌های دولتی منفی می‌کند.
 
منصور محبی مسئول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در این برنامه از ۱۸ نفر از فعالان صنعت چاپ استان با اهدای لوح و هدیه نقدی تجلیل به عمل می‌آید که شامل ۶ نفر از مدیران چاپخانه‌های افست هفت نفر از مدیران چاپخانه‌های دیجیتال، یکی از مدیران صحافی و چهارنفر از کارگران فعال چاپ استان است.
 
در ادامه این نشست چاپخانه‌داران و حاضران در جلسه دغدغه‌ها و مطالبات خود را با مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام، کریمی نماینده امور مالیاتی استان و کاکاخانی نماینده اداره کل صمت در میان گذاشتند.

تجلیل از فعالان صنعت چاپ پایان بخش این برنامه بود که اسامی آنها به شرح زیر است:
 

کورش سالکی، مدیر چاپخانه سروش
ستار شاولی مدیر چاپخانه سپهر
عبدالله فلاحی مدیر چاپخانه فرهنگ
علی قاسمی‌نژاد مدیر چاپخانه بهار
علی احسان قیصربیگی مدیر چاپخانه کوثر
حسین کریمی مدیر چاپخانه کریمی
میثم نوری‌نژاد مدیر چاپخانه آرا
مهدی ارجمندی مدیر چاپخانه نقش و نگار
همت آزادی مدیر چاپخانه فرارنگ
یاسین درویشی مدیر چاپخانه اندیشه
علی اشرف کُرد مدیر چاپخانه‌ کُرد
نعمت‌الله رحیمی مدیر چاپخانه خجسته
محمود سلیمانی مدیر چاپخانه سلیمانی
سید شمس‌الدین طاهری مدیر چاپخانه سروش دره شهر
فاطمه صیدی از کارکنان چاپخانه کوثر
ناهید مهدوی از کارکنان چاپخانه نور
فرهاد شاولی از کارکنان چاپخانه سپهر
سودابه مرادی از کارکنان چاپخانه سروش

هفتمین جشنواره صنعت چاپ استان ایلام به همت مؤسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام با مدیریت واحد زهرایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با معرفی فعالان برتر به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها