یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
اهدای 1000 جلد کتاب از آثار مؤلفان بومی در استان ایلام به کتابخانه‌ عمومی چَوار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: با هدف کمک به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، 1000 جلد کتاب از آثار مؤلفان بومی استان به کتابخانه‌ عمومی شهرستان تازه تاسیس چوار اهدا شد.

عمران خودآموز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام از اهدای بیش از 1000 جلد کتاب از آثار مؤلفان بومی به کتابخانه‌ عمومی شهرستان تازه تاسیس چَوار از سوی کتابسرای این اداره کل خبر داد و گفت: این کار به همت کتابسرای اداره کل و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و در راستای کمک به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این تعداد کتاب اهدایی جهت غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی شهید رجایی چوار، شهید مفتح مورت و نیز ایجاد پیشخوان کتاب در روستاها استفاده خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که در مرحله دوم 1000 جلد کتاب دیگر از سوی کتابسرای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه عمومی شهرستان چوار اهدا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به موضوعات کتاب‌های اهدایی ادامه داد: کتاب‌ها در قالب‌های ادبی (شعر و داستان)، پژوهشی، ایلام‌شناسی، دینی و مذهبی، جغرافیای استان ایلام، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، کودک و نوجوان، روان‌شناسی و... در دو زبان فارسی و کردی به سرپرست کتابخانه عمومی شهرستان چوار تحویل داده شد.

خودآموز با اشاره به استمرار حمایت از مؤلفان و ناشران بومی در تولید و آفرینش کتاب تصریح کرد: کتاب‌های اهدایی از محل خرید از ناشران و مؤلفان بومی درسال گذشته تهیه و اهدا شده که انشاالله این حمایت در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی ارزش ریالی کتاب‌ها را بیش از سیصد میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در 5 ماه گذشته، بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب و محصولات فرهنگی در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال ازسوی کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام در میان جوامع هدف اهدا و توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها