پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
ملی‌شدن صنعت نشر در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر ارشاد در پایان سفر یک‌روزه‌اش به قم در جمع خبرنگاران از ملی‌شدن صنعت نشر در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در ادامه دیدارهای سفر یک‌روزه به قم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و در حاشیه این سفر با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های اجتماع محور فرهنگی و هنری در وضعیت تعطیل قرار داشته‌ است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شروع فعالیت‌های اجتماع محور فرهنگی منوط به ایمنی جمعی است، افزود: طبق برنامه‌ریزی دولت به‌زودی تمام افراد بالای ۱۸ سال کشور واکسینه خواهند شد.

وی ادامه داد: روز گذشته با واکسیناسیون یک میلیون نفر رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و امروز نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن جدید وارد کشور شده که می تواند با بهبود واکسیناسیون عمومی آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری را سرعت ببخشد.

این مقام مسئول حوزه فرهنگ را پیشران اقدامات دولت جدید برشمرد و بیان کرد: بازتعریف رسانه‌ای جبهه انقلاب در دستور دولت است و با تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب باید از حالت انفعال در عرصه اصلاع رسانی خارج شویم.

وی تصریح کرد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید قصد دارد با اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، خود را تا تراز انقلاب اسلامی ارتقا دهد.

در پایان این دیدارها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: عدالت فرهنگی سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی گفت: دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم مهم‌ترین برنامه این سفر بود و علاوه بر این، امضای توافقنامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه برای پیشبرد اهداف مشترک، نهایی شد که این توافقنامه به‌زودی تدوین و نهایی می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی، فرهنگ به‌عنوان یک بستر عمومی وجود دارد و دولت سیزدهم در تلاش است تا استعدادهای فرهنگی و هنری را در سراسر کشور شکوفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه بسته حمایتی برای اصحاب فرهنگ و رسانه و تقدیم آن به دولت خبر داد و افزود: بسته حمایتی از اصحاب فرهنگ و رسانه، روز یکشنبه هفته آینده پس از تصویب در هیات دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های دوران کرونا پرداخت خواهد شد.

وی به مشکلات صنعت چاپ و نشر اشاره کرد و یادآور شد: بخش زیادی از مشکل کاغذ در این حوزه تا پایان هفته آینده حل می‌شود. ملی‌شدن صنعت نشر در دستور کار دولت است و هم‌اکنون 90 درصد کاغذ صنعت چاپ کشور وارداتی است. تلاش می‌شود طی 4 سال آینده بخش عمده نیازهای صنعت چاپ و نشر در داخل تأمین شود.

یادآوری می‌شود محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر یک‌روزه با حضرات آیات همدانی از مراجع تقلید و همچنین با آیت‌الله سعیدی؛ تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری؛ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت‌الله خاتمی؛ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها