سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
لرستانی‌ها در طول یک هفته 265 میلیون تومان کتاب خریدند

لرستانی‌ها در طول یک هفته اجرای طرح «تابستانه کتاب 1400» مبلغ 2 میلیارد و 655 میلیون و 670 هزار ریال کتاب خریدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، معاون فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: این میزان فروش با وجود قرمز بودن وضعیت کرونا در استان لرستان، گویای این واقعیت است که کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت فراوانی برای اهالی این استان است.

وی افزود: اجرای طرح‌های فصلی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و استان باشد.

رضا نیازی ضمن قدردانی از کتابفروشان حاضر در طرح و مردم کتابدوست لرستان با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن کرونا و حضور تعداد بیشتری از کتابفروشی‌های فعال استان در طرح‌های فصلی آینده، گفت: در این دوره لرستان با ۱۱ کتابفروشی در تابستانه کتاب حضور داشت؛ ۲ کتابفروشی در مرکز استان و ۹ کتابفروشی در شهرستان‌های استان.

به گفته معاون فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مبلغ کل فروش در طرح تابستانه نسبت به طرح بهارانه در این استان افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های حمایتی از کتابفروشان با توجه به اینکه یکی از مروجین کتابخوانی در کشور هستند، می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی را که در سال‌های اخیر با آنها روبرو شده اند، کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها