یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
اعتبار کتاب‌فروشی‌ها در تابستانه 1400 باید 50 درصد افزایش پیدا کند

مدیر کتاب‌فروشی کتابانه با بیان اینکه اعتبار کتاب‌فروشی‌ها باید هماهنگ با اعتبار مخاطبان تابستانه 1400 افزایش پیدا کند، از تبلیغات مناسب در این دوره از طرح و اعلام چندباره آن در صدا و سیما خبر داد.

مرتضی محرابی، مدیر کتاب‌فروشی کتابانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره هجدهمین دوره طرح‌های حمایتی و افزایش 50 درصدی اعتبار در آن گفت: به نظرم مبلغ درنظرگرفته‌شده برای اعتبار در این دوره مناسب است، زیرا حتی اگر فردی بخواهد بیشتر از این مبلغ خرید کند، می‌تواند با استفاده از کد ملی دوستان و آشنایان، کتاب‌های مورد نظرش را تهیه کند.

او خواستار افزایش اعتبار کتاب‌فروشان شد، چراکه با افزایش سرانه اعتبار درنظر گرفته شده برای مخاطبان، اعتبار کتاب‌فروشان با سرعت بیشتری مورد استفاده قرار خواهدگرفت. محرابی ادامه داد: اگر شارژ کتاب‌فروشان با اعتبار مخاطبان متناسب در نظر گرفته نشود، بعد از چند روز و قبل از اتمام طرح، تمام می‌شود و کتاب‌فروشان مجبور به ارائه درخواست برای تمدید آن از خانه کتاب خواهندشد. امیدوارم اعتبار کتاب‌فروشی‌ها تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

برای خرید اینترنتی سهمی در نظر نمی‌گیریم
مدیر کتاب‌فروشی کتابانه با اشاره به اینکه دو نوبت شاهد اعلام اخبار تابستانه کتاب در اخبار شبکه یک صدا و سیما بوده‌است، ادامه داد: تبلیغات در این دوره مناسب است، از طرفی چند سالی است که به کتاب‌فروشی‌ها پوستر کاغذی تحویل داده‌ نمی‌شود و اگر کتاب‌فروشی بخواهد از پوستر طراحی‌شده استفاده کند، می‌تواند از آن پرینت بگیرد.

او با اشاره به اینکه این کتاب‌فروشی دارای سایت برای فروش است، افزود: اعتبار درنظرگرفته‌شده برای کتاب‌فروشی آنقدر محدود است که سهمی برای خرید اینترنتی در نظر نمی‌گیریم. همین که بتوانیم مخاطبان محلی را تامین کنیم، کافی است. در نتیجه اگر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای فروش اینترنتی سهمی قائل شوند، بهتر خواهد بود.

محرابی با تاکید بر اینکه عدم اجرای طرح‌های حمایتی فقط به دلیل محدودبودن اعتبار درنظرگرفته‌شده برای کتاب‌فروشی‌ها است، ادامه داد: اگر برای فروش اینترنتی بودجه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود، کتاب‌فروشان قادر به اجرای آن خواهندبود. برای اجرای طرح‌های حمایتی در سایت کتاب‌فروشی می‎توان درصد تخفیفی برای مخاطبان در نظر گرفت و در روند خرید کتاب از آن‌ها کد ملی دریافت شود. پس از آن کتاب‌فروش می‌‎تواند با وارد کردن کد ملی افراد، کتاب‌ها را در سامانه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط