چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
تعطیلی اجباری کرونا فروش کتاب را به صفر رسانده است

مدیر کتابفروشی «کافه کتاب» در ارومیه گفت: تعطیلی اجباری به دلیل قرنطینه، فروش کتاب را تقریبا به صفر رسانده و باعث مشکلات زیادی شده است.

مهدی قاصد، مدیر کتابفروشی «کافه کتاب ارومیه»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: «کافه کتاب» در ارومیه عرضه‌کننده‌ کتاب‌های متنوع در حوزه‌های رمان، تاریخ، فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، شعر و سینما است.

وی افزود: قبل از شروع کرونا امکان نشستن و دادن سفارش در کافه کتاب وجود داشت و دوستان بسیاری هم صرفاً برای مطالعه‌ می‌آمدن و هم از فضای کافه کتاب ارومیه به رایگان استفاده می‌‌کردند. اما، به دلیل شیوع کرونا، الان فقط بخش فروش کتاب فعال هست.
 
قاصد ادامه داد: وضعیت فروش در این شرایط مثل روال سابق است، اما تعطیلی اجباری به دلیل کرونا، فروش کتاب رو تقریباً به صفر رسانده و باعث مشکلات زیادی شده است.

مدیر کتابفروشی «کافه کتاب ارومیه» بیان کرد: صفحه‌ اینستاگرام کتاب‌فروشی ما یکی از فعال‌ترین صفحه‌های مرتبط با کتاب در این شبکه‌ اجتماعی است و تقریباً نیمی از کتاب‌ها را با استفاده از این شبکه و توسط پیک یا پست به دست خواننده می‌رسانیم.
 
وی افزود: همچنین در کافه کتاب قفسه‌ای ایجاد کردیم که کتاب‌های اهدایی دوستان را در آن قرار می‌دهیم و علاقه‌مندان بسیاری این کتاب‌ها رو به رایگان برای مطالعه می‌برند و پس از مطالعه کتاب را برمی‌گردانند.


وی با بیان اینکه طرح‌های فصلی، طرح‌هایی عالی برای افزایش سطح مطالعه در جامعه و آشتی ایرانیان با کتاب و کتاب‌خوانی است، گفت: با این حال اعتبار تخصیص‌ داده‌ شده به کتاب‌فروشی‌ها در برخی از این طرح‌ها گاها بسیار کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها