چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
توزیع رایگان کتاب «این مرد پایان ندارد» بین اهالی شاهرود

رئیس شورای شهر شاهرود گفت: شهرداری شاهرود ۵۰۰ جلد از کتاب «این مرد پایان ندارد» (درباره زندگی جهادی شهید قاسم سلیمانی) را پس از تصویب در شورا و برای دسترسی مردم به سیرت آن شهید، خریداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام عباس امینی رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود عصر روز سه‌شنبه 18 آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در سالن جلسات سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی حق بزرگی بر گردن همه دارند، گفت: اسلام و انقلاب اسلامی، مقاومت و استکبارستیزی، مکتب و مرام و سیره عملی، خصوصیات اخلاقی و معنوی شهید سلیمانی در مسائل نظری باید در نشست‌ها تبیین شود.

امینی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های بهداشتی در جهت برگزاری آیین حقیقی برای آن شهید تصریح کرد: مسائل نظری این شهید را می‌توان با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی بیان کرد و نسل جوان کشور را با آن آشنا کرد.

وی بابیان اینکه در بخش عملی هم می‌توان برخی از فعالیت‌ها را با یاد و نام این شهید با هدف فرهنگ‌سازی انجام داد، افزود: خدمات فرهنگی، بهداشتی و عمرانی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی و ساخت پل با یاد و نام شهید سلیمانی از این‌ گونه کارها باید در اداره‌ها، نهاد‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی فرهنگ‌سازی شود.

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه صبح روز بصیرت سالگرد شهید سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده به میزبانی سپاه ناحیه شاهرودانجام می‌شود تصریح کرد: مردم نه ‌تنها در ایران بلکه در کشورهای تحت سلطه و کشورهای منطقه همگی شهید سلیمانی را شناخته و با خدمات او آشنا هستند چرا که او از پیش از انقلاب تا زمان شهادت برای سربلندی اسلام و قرآن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه خلأ شهید سلیمانی و امثال شهید فخری زاده‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، افزود: این خلأ هم در درون کشور و هم در منطقه به‌ شدت نمایان است که یکی از نمودهای بارز آن تصمیم خروج آمریکایی‌ها و سپردن امورات به کشورهای منطقه و امورات داخلی عراق به مردم این کشور است.

خانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضربه سنگین نفوذ همیشه بزرگان ایران اسلامی را از ما گرفته است، گفت: بسیاری از شهدای ما از جمله شهیدان بهشتی و باهنر تا شهید فخری زاده و دیگر شهیدان هسته‌ای ایران اسلامی قربانی نفوذی شدند که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در جلسات خصوصی و مهم به سران کشور این امر را تذکر می‌دهند.

وی بابیان اینکه نفوذی‌ها با دست پلیدشان ضربات زیادی را به ایران اسلامی وارد کردند که نمونه آن خروج برخی اسناد سری و شهادت دانشمندانی مانند فخری‌زاده است، ادامه داد: در موضوع شهادت فخری‌زاده و نقش عاملان ترور نشان می‌دهد که نفوذی‌هایی در ماجرا دخیل هستند.
 

سرهنگ محمد خوش‌قدم با موضوع برنامه‌ریزی سالگرد شهید سلیمانی در شاهرود به میزبانی سپاه ناحیه این شهر در خصوص برنامه‌ریزی پیرامون مناسبت‌های هفته‌های آتی بیان کرد: سالگرد شهید سلیمانی و هم‌زمانی و تقارن آن با چهلم شهید فخری زاده و نهم دی‌ماه و روز بصیرت سبب شده تا برنامه‌های ویژه‌ای در سال جاری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌های روز بصیرت به سبب همین تقارن‌ها و اتفاقاتی که در کشور و منطقه رخ‌داده با حساسیت و صلابت خاصی برگزار می‌شود، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی برای برگزاری پویش‌ها و آئین مرتبط با این ایام در دستور کار است.

رضا مهدیان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود نیز در این نشست به موضوع اهمیت شورای فرهنگ عمومی در بالا بردن سطح آموزشی شهروندی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ گفت‌وگو و مفاهمه، مسئولیت‌پذیری، مشارکت اجتماعی، نظم، اعتماد اجتماعی، حقوق شهروندی و قانون‌گرایی را از اولویت‌های خود قرار داده است.
 
 
درادامه سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخان‌های عمومی شاهرود به معرفی کتاب «این مرد پایان ندارد» اشاره کرد.

وی افزود: کتاب «این مرد پایان ندارد» زندگی جهادی سرباز اسلام شهید «قاسم سلیمانی» به همت «سیدعلی بنی‌لوحی» گردآوری، تنظیم و نگارش شده و توسط انتشارات راه بهشت راهی بازار نشر می‌شود. در این کتاب ۲۶۰ صفحه‌ای که به صورت متن و تصویر رنگی منتشر می‌شود مخاطب علاوه بر برخی تصاویر منتشر نشده از فرمانده جبهه مقاومت خاطراتی را می‌خواند که تعدادی از آن‌ها برای اولین بار منتشر می‌شوند.

سید جواد بیطرف رئیس شورای شهر شاهرود هم با اشاره به اینکه شهرداری شاهرود تمامی تدابیر را برای گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی تدارک دیده است، افزود: مدیریت شهری همچنین به جهت دسترسی آسان تر مردم شاهرود به سیرت این شهید تعداد ۵۰۰ جلد کتاب «این مرد پایان ندارد» را پس از تصویب اعضای شورا اقدام به خریداری خواهد کرد.

درادامه علیرضا حاجی‌محمدعلی شهردار شاهرود با اشاره به اینکه شجاعت، تدبیر و عقلانیت از ویژگی‌های مکتب سلیمانی است،گفت: باید این مکتب را به جوانان و نوجوانان انتقال دهیم.

وی ضمن بیان اینکه باید برنامه ریزی برای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی دارای پیام فرهنگی باشد، افزود: فضاسازی شهری، توزیع کتاب با مضمون‌های شناسایی شخصیت فردی شهید سلیمانی و نماز و ... از جمله اقدامات مدیریت شهری در این تاریخ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها