سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
شوک «تابستانه کتاب 99» به کتابفروش اهوازی

مدیر داخلی کتابفروشی «رسانه بیداری» اهواز گفت: در ایام رکود کتابفروشی‌ها طرح «تابستانه کتاب 99» توانست شوک لازم را برای احیا به کتابفروشی‌ها وارد کند.

هادی سلامات، مدیر داخلی کتابفروشی «رسانه بیداری» در اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان اینکه اجرای طرح بهارانه کتاب و به دنبال آن تابستانه کتاب تاثیر مثبتی برای کتابفروشی‌ها داشت، تاکید کرد: هر چند کرونا آسیب زیادی به کتابفروشی‌ها وارد کرد، اما اجرای طرح‌های فصلی جان دوباره‌ای به کتابفروشی‌ها بخشید و به کارشان رونق داد.

وی در مقایسه طرح تابستانه با طرح دوره‌ی پیشین (بهارانه کتاب)، گفت: با توجه به ظرفیت کتابفروشی «رسانه بیداری»، در طرح بهارانه یارانه کمی به ما تعلق گرفت، اما با ارائه درخواست کتابفروشی به موسسه خانه کتاب، در این دوره میزان اعتبار افزایش پیدا کرد. مخاطبان زیادی به کتابفروشی مراجعه کردند و استقبال از کتاب هم خوب بوده است؛ به‌طوری که تاکنون بیش از 70 درصد اعتبارمان مصرف شده است.
 
سلامات با بیان اینکه طرح‌های فصلی می‌توانند منجر به تاثیرات زیادی بر گسترش و ترویج کتابخوانی شوند، اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب و کساد بازار نشر، تداوم این طرح‌ها علاوه بر حمایت و بالا بردن میزان فروش کتابفروشی‌ها می‌تواند مخاطبان زیادی را به کتاب و کتابخوانی، ترغیب و تشویق کند.

مدیر داخلی کتابفروشی «رسانه بیداری» اهواز همچنین درباره منتفی شدن برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، ضمن اذعان به این نکته که گاهی مخاطبان نیاز 6 ماه تا یک سال خود را از نمایشگاه کتاب تهیه می‌کنند، در عین حال به آسیبی که از قِبَل برگزاری این نمایشگاه به کتابفروشی‌ها وارد می‌شود، اشاره و عنوان کرد: اگرچه ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سود می‌برند اما درنهایت کتابفروشی‌ها دچار ضرر و زیان زیادی می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به منتفی شدن برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری، خواسته ما کتابفروشی‌ها این است که اعتبار مربوط به این نمایشگاه از طریق طرح‌های فصلی به کتابفروشی‌ها داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها