چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
جوادی از سومین کتابخانه تخصصی قرآن کریم در یزد بازدید کرد

در ادامه برنامه‌های افتتاحیه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه تخصصی قران کریم در پایتخت کتاب ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سومین كتابخانه بزرگ تخصصی تفسیر و علوم قرآنی كشور در یزد به همت حجت الاسلام شاهدی از سال 92 آغاز به کار کرده است که وی طی سال‌های حضور در خارج از كشور (قاره آفریقا) مركز جمع‌آوری كرده است. 

در این بازدید که نیکنام حسینی‌پور، دبیر هفته کتاب هم در آن حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهدی مدیر موسسه چراغ فروزان هدایت به بیان توضیحاتی درباره این کتابخانه پرداخت.

وی گفت: این موسسه سال ۹۵ تأسیس شده و تا به حال مراجعانی از استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، هرمزگان و ... داشته است و بنا است که چند سال دیگر به طور رسمی افتتاح شود.


به گفته مدیر این موسسه، کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار جلد کتاب را در خود جا داده که موضوع همه آنها علوم قرآنی، حدیث و تفسیر است. زبان کتابهای موجود در این کتابخانه نیز عربی و فارسی و در برخی نمونه‌ها زبان‌های دیگر کشورها است.

کتاب‌های گردآوری شده در این کتابخانه توسط حجت الاسلام شاهدی از کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا و کشورهایی مثل موریتانی جمع آوری و به این محل منتقل شده اند.  بناست بخش آفریقاشناسی و امام حسین (ع) این کتابخانه تخصصی چندی دیگر به طور مستقل افتتاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط