چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
یک کتابخانه عمومی روستایی در حمیدیه به بهره‌برداری رسید

کتابخانه عمومی شهدای روستای دهکده از توابع شهرستان حمیدیه با زیربنای 280 مترمربع، پس از 5 سال عملیات عمرانی و با صرف اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، شاهین هاشمی، فرماندار حمیدیه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی روستایی «شهدای روستای دهکده» از توابع شهرستان حمیدیه در استان خوزستان، با بیان اینکه ساخت یک کتابخانه مهم‌تر از ساخت جاده، آسفالت کردن خیابان‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی است، گفت: کتابخانه‌ها محلی برای کسب و دانش نوجوانان و جوانان یک روستا یا شهر و محل آموزش و یادگیری دانش‌آموزان و نسل جوان هستند و نقش مهمی در توسعه علم و دانش دارند و آنها را با دنیای جدیدی آشنا می‌کنند».

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شاخص‌ها و سرانه‌های فرهنگی در شهرستان، افتتاح کتابخانه عمومی شهدای روستای دهکده حمیدیه موجب افزایش شاخص‌ها و سرانه‌های فرهنگی در حمیدیه می‌شود.

هاشمی گفت: از شهرداری‌ها و شوراهای روستایی و شهری انتظار می‌رود که فضاهایی را برای احداث کتابخانه در حمیدیه آماده و فراهم کنند و نیز آموزش و پرورش و معلمان باید ارتباط دانش آموزان را با کتابخانه‌ها بیشتر کنند.

منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در این آیین گفت: اگر فرد روستایی به استفاده فعال از کتابخانه در مراحل مختلف زندگی خودش عادت پیدا کند، آن زمان کتابخانه توانسته است با تغذیه معنوی او، سهم خود را در پیشرفت آموزش ادا کند.

وی با بیان اینکه رشد کتابخانه‌ها با رشد آموزش در جامعه روستایی نسبت مستقیمی دارد، گفت: ایجاد نظام کتابخانه‌ای مناسب با پیشرفت آموزش و پرورش، رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی روستا رابطه‌ای نزدیک و به‌هم پیوسته به وجود می‌آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان ادامه داد: روستائیان به دلیل اینکه از فرصت‌های آموزشی کمتری برخوردارند، نیاز دارند تا از آموزش‌های مختلف برخوردار شوند. کتابخانه روستایی پشتیبان امر سواد آموزی به ویژه برای کم سوادان و دانش آموزان است.

کوهی رستمی اضافه کرد: کتابخانه روستایی می‌تواند از طریق ارتباط با جامعه روستایی خود، نیازهای آنان به آموزش و تهیه منابع را در زمینه‌های مورد نیاز شناسایی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان افزود: کتابخانه‌های روستایی می‌توانند به عنوان مشاور اطلاعاتی برای بخش تولیدی روستا عمل کرده و با در اختیار قرار دادن اطلاعات مناسب به چرخه بهتر تولید در روستا کمک کنند.

یادآور می‌شود، کتابخانه عمومی شهدای دهکده شهرستان حمیدیه با مساحت 780 و زیربنای 280 مترمربع در سال 1393 با اعتبار 8 میلیارد و 548 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و 2 درصد نفت به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها