چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۳
اجراي " بيژن و منيژه" شاهنامه در تئاتر شهر

«محمود عزيزي» نويسنده و كارگردان نمايش«بيژن و منيژه » در نشست خبري اين اثر گفت: سعي كردم ساختار اصلي قصه‌ «بيژن و منيژه» را با توجه به مخاطب امروز طراحي كنم.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري نمايش «بيژن و منيژه» با حضور  محمود عزيزي، كارگردان اثر و بازيگران، عصر روز گذشته در تالار اصلي تئاتر شهر برگزار شد. 

«محمود عزيزي» در ابتداي اين برنامه گفت: سعي كردم ساختار اصلي قصه‌ «بيژن و منيژه» را با توجه به مخاطب امروز طراحي كنم.اين نمايش داستان جواناني است كه در يك ناكجا آباد زندگي مي‌كنند و در حال رفت ‌و آمد به زمان حال و گذشته هستند.

عزيزي بيان كرد:‌ اين نكته برايم اهميت داشت كه چرا قهرمانان شاهنامه به دنبال زناني از سرزمين‌هاي ديگر هستند و اين زنان هم براي رسيدن به اين قهرمانان حاضر به كوچ مي‌شوند كه قطعا چنين نگاهي ناشي از يك رخداد و پيشينه فرهنگي است كه من اين نمايش را براساس اين نگاه به صحنه آوردم. 

وي با بيان اين كه "سعي كردم تا از منظر اين نمايش، روابط اجتماعي را بررسي كنم"، افزود: شايد نمايش «بيژن و منيژه» از قاعده‌هاي تئاتر امروز و اوج و فرودهاي تئاتر دراماتيك دور شود. 

در ادامه‌ «هومن برق نورد»، بازيگر نقش بيژن با بيان اين كه "در زمان انتخاب اين متن ايراني‌بودن كار و نقش‌ها برايم اهميت داشت"، گفت: اين متن برداشتي از شاهنامه است كه نمونه‌ خارجي آن وجود ندارد و من به عنوان بازيگر به راحتي ‌توانستم با آن ارتباط برقرار كنم. 

«محمد ساربان» هم اضافه كرد: انگيزه‌هاي اسطوره‌اي كه در تاريخ قديم و شاهنامه وجود دارد هيچ‌گاه فراموش نمي‌شود و اين نمايش‌ها براي يك هنرمند تئاتر همواره يك دغدغه است. 

هومن برق‌نورد، نرگس امینی، محمد ساربان، نعمت اسداللهی، محمود فرهنگ، پرستو گلستانی، منوچهر علیپور و مرشد احدی از بازيگران اين نمايش هستند كه ساعت 30/19 در تالار اصلي روي صحنه مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط