چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۷
انتشار 2 جلد از مجموعه «تئاتر ايران در گذر زمان»

جلد 2 و 3 كتاب «تئاتر ايران در گذر زمان» اثر كاظم شهبازي و ستاره خرم زاده اصفهاني در انتشارات افراز به چاپ رسيد.\

«اعظم كيان افراز»، مدير انتشارات افراز به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،گفت: پس از چاپ پژوهش دو ساله درباره زندگي تئاتري عزت‌الله انتظامي در سال 83 حوزه اصلي فعاليت انتشارات را متوجه هنر تئاتر و ادبيات نمايشي كردم.

وي ادامه داد: اتفاق مهمي كه در اين مسير افتاد، دريافت دو پايان‌نامه پژوهشي درباره فعاليت‌هاي تئاتري، از 15 خرداد 1342 تا پيروزي انقلاب اسلامي 22 بهمن 1357 ، از كاظم شهبازي و كارگاه نمايش از آغاز تا پايان (1357-1348) از ستاره خرم زاده به دفتر انتشارات بود. اين دو پايانامه نه تنها از حيث آثاري كم نظير بودند، بلكه پژوهشي كه در فرآيند نگارش آنها صورت گرفت، اتفاقي نادر و سرنوشت ساز در تئاتر ايران محسوب مي‌شود.

كيان افراز با اشاره به چاپ اين دو پايان‌نامه در قالب مجموعه «تئاتر ايران در گذر زمان»بيان كرد: انتشار اين آثار آغاز راهي شده كه به جمع آوري تاريخ پراكنده و شفاهي ايران در قالب مجموعه تئاتر ايران در گذر زمان مي‌پردازد و تا رسيدن به دايره المعارف تئاتر ايران ادامه خواهد يافت.

وي درباره كتاب «تئاتر ايران در گذر زمان 2» افزود: از آنجايي كه زمان طولاني از نگارش پايان‌نامه مي‌گذشت، اين اثر را در مدت يكسال بازخواني و به روز كردم، در مورد كتاب «تئاتر ايران در گذر زمان 3 » هم ويرايش نهايي اثر انجام شده است.

كتاب تئاتر ايران در گذر زمان 2 از (1342 تا 1357)  و تئاتر ايران در گذر زمان 3 كارگاه نمايش (1357-1348) به زودي طي مراسمي در سراي اهل قلم رونمايي مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط