دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
«ریحانه‌های دشت خون» از امام حسین(ع) می‌گوید

زهرا بابایی کتاب «ریحانه‌های دشت خون» را براساس دانشنامه امام حسین(ع) نوشته است. این اثر می‌کوشد دوران حیات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با زبانی ساده به مخاطبان خود ارایه دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر مجموعه‌ای از گفتنی‌های عاشورا و ماجراهای پیش و پس از آن واقعه به روایت زنان است. زن در این کتاب در جایگاه‌های راوی، قهرمان داستان یا گوینده سخن و حکایت‌گر ماجرایی است که به نحوی با امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ارتباط دارد.

کتاب «ریحانه‌های دشت خون» به موضوعاتی مانند بشارت میلاد، همزاد حسین(ع)، امانتدار امامت، بارقه بدرقه، پناهگاه مردان خدا، در سوگ برادر، مادر فضیلت، در میان دود و آتش، گلبانگ غیرت، منجی امامت، عزای قدسیان، نخستین نوحه‌گر کربلا، مفسر کبیر کربلا، غیرت زنانه، حماسه سخن، قصه نامکرر عشق و ...می‌پردازد. 

در بخشی از این اثر نوشته شده‌است: «در میان کشتگان، هیچ یک به اندازه تن بی‌سر برادرش، حسین بن علی، دل او را آتش نمی‌زد. در آن لحظه‌های شگفت بود که صبوری، در محضر زینب درس آموخت. داغ دل او صحرای طف را عزادار و گریان کرد. اکنون صدای چکاچاک شمشیرها، جای خود را به ناله‌های جانسوز زینب داده‌است. دوست و دشمن می‌شنیدند که زینب می‌گفت: وامحمدا، یا رسول‌الله، این حسین تو است که بی‌دست و سر به صحرا افتاده است. ای فرستاده خدا، این حسین تو است که در خون خود خفته است و میان سر و تن او جدایی انداخته‌اند. یارسول‌الله بنگر که دختران تو را اسیر کرده‌اند و فرزندانت بر زمین افتاده‌اند و ...»

موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث کتاب 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) را بر پایه قرآن کریم و بیش از 500 منبع حدیثی، فقهی، تفسیری، کلامی و تاریخی ویژه محققان دینی و تاریخ اسلام منتشر کرده‌است. این موسسه در هفت جلد محتوای دانشنامه امام حسین(ع) تلخیص و ساده کرده است و کتاب «ریحانه‌های دشت خون» یکی از این هفت جلد به شمار می‌آید.

نخستین چاپ کتاب «ریحانه‌های دشت خون» با شمارگان یک هزار نسخه، در 78 صفحه و به قیمت 14 هزار ريال از سوی واحد نشر موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط