یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
شرکت تعاونی لیتوگرافان به عنوان تعاونی برتر استان تهران انتخاب شد

غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران با اشاره به نقش تعاونی لیتوگرافان به عنوان کنترل‌کننده بازار چاپ و نشر گفت: شرکت تعاونی لیتوگرافان در چند سال گذشته نقش محسوسی را در کنترل بازار مواد اولیه لیتوگرافان به ویژه زینک داشته است و امسال نیز توانسته برای سومین بار عنوان تعاونی برتر استان تهران را کسب کند.-

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تعاونی لیتوگرافان سال گذشته توانست برای سومین سال متوالی عنوان تعاونی برتر استان تهران را به خود اختصاص دهد، اگر اتاق مبادلات به فعالیت‌های خود ادامه دهد ما می‌توانیم بازار را به خوبی کنترل کنیم. 

وی در ادامه افزود: هیات مدیره برنامه‌‌ریزی مناسبی را برای سال جاری انجام ‌داده است تا بتوانیم بازار را مانند سال گذشته کنترل کنیم. تعاونی بخشی از نیاز نقدینگی تعاونی را تامین کرده تا اعضا مانند سال گذشته با پیش خرید کالاها بخشی از نقدینگی مورد نیاز را تامین کنند.

شجاع با اشاره به کنترل بازار مواد اولیه توسط تعاونی لیتوگرافان بیان کرد: شرکت تعاونی لیتوگرافان توانسته در کنترل بازار نقش مهمی را ایفا کند، اکنون تعاونی زینک را با 30 تا 35 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کند. 

این عضو هیات مدیره تعاونی لیتوگرافان، وحدت را مهم‌ترین عامل پشت سرگذاشتن مشکلات اعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌ در سراسر کشور وجود داشت که اکنون تعطیل است، اگر تعاونی‌های سراسر کشور دوباره فعال شوند و دست در دست هم دهند می‌توانند شرایط موجود را به راحتی کنترل کنند. 

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران نقش نهاد‌های دولتی را در کنترل بازار بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ما تعاونی توزیعی هستیم و بانک‌ها فقط به تعاونی‌های تولیدی خدمات می‌دهند، این یکی از مشکلات ماست، البته در صورت پرداخت وام نیز پرداخت بهره 24 درصد برای تعاونی‌ سنگین است و ما قادر نیستیم آن را بپردازیم.

شجاع افزود: کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل تعاونی است، هیات مدیره تعاونی لیتوگرافان کارها را با برنامه‌ریزی و علم پیش می‌برد، اگر مشکل نقدینگی ما برطرف شود می‌توانیم شاهد ثبات قیمت‌ها و کنترل بازار باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها