شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
بنیاد حکمت اسلامی صدرا با حکمت‌الاشراق آمد

بنیاد حکمت اسلامی صدرا‌ به ‌تازگی دو عنوان کتاب را در حوزه‌ فلسفه منتشر و روانه بازار نشر کرده است. مجموعه دو جلدی حکمت‌الاشراق یکی از این آثار است.-

فرشید شریعتمداری،‌ مدیر حوزه ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به جدیدترین کتاب‌هایی که توسط این بنیاد منتشر شده‌ است، ‌گفت:‌ کتاب حکمت‌الاشراق با تعلیقات ملاصدرا در دو جلد از جمله این آثار محسوب می‌شوند که جلد نخست به همت دکتر نجفقلی حبیبی زیر نظر آیت‌الله محمد خامنه‌ای و جلد دوم نوشته دکتر حسین ضیایی تربتی است.

شریعتمداری درباره تمایز محتوایی این مجموعه دو جلدی گفت:‌ اساسا کتاب حکمت‌الاشراق، ‌از جمله مهم‌ترین کتاب‌هایی است در حوزه مسایل مسایل درباره فلسفه اشراق سهروردی سخن گفته است. ‌بنابراین در تصحیح جدیدی که منتشر کرده‌ایم، نسخه‌های بيشتری با یکدیگر مقابله شده‌اند. ضمن آن‌که افزودن تعليقات ملاصدرا به اين اثر نيز از ديگر ويژگي‌های آن نسبت به نسخه پيشين محسوب می‌شود.

شریعتمداری افزود: این مجموعه دو جلدی با شمارگان دو هزار جلد منتشر شده است.

وی در پایان کتاب مجموعه مقالات ‌منتخب همایش ملاصدرا ویژه خردادماه سال 91 از دیگر اثری نام برد که به تازگی از سوی این انتشارات در شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است. 

بنیاد حکمت اسلامی صدرا،‌ از جمله مراکزی محسوب می‌شود که به‌صورت تخصصی در حوزه‌های دین و فلسفه فعالیت دارد و آثار متعددی را در این حوزه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط