سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
پیش فروش «شاهنامه شاه طهماسب» در نمایشگاه کتاب

علیرضا اسماعیلی، مدیر موسسه متن و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر از پیش فروش شاهنامه شاه‌طهماسب از تولیدات موسسه متن در نمایشگاه کتاب همراه با تخفیف ویژه خبر داد و گفت که این اثر در تابستان عرضه خواهد شد. به گفته اسماعیلی، کتاب نفیس «شاهکارهای هنر ایران در لهستان» نیز آماده انتشار شده و در نمایشگاه ارایه خواهد شد.-

اسماعیلی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: پروژه انتشار «شاهنامه شاه طهماسب» نهایی شده است و هم‌اکنون این اثر ارزشمند هنری که با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران تهیه شده، در مرحله بازبینی نهایی قرار دارد و تابستان امسال (1392) عرضه خواهد شد.

وی افزود: نظر به اهميت و جايگاه ممتاز شاهنامه شاه طهماسب در تاريخ هنر ايران و جهان، چاپ آن به وسواس و دقت نظر فراوان نیاز داشت، بنابراین تمام تلاش دست‌اندركاران بر اين بوده تا این اثر به نفيس‌ترين صورت ممكن منتشر شود. 

معاون پژوهشی فرهنگستان هنر در ادامه به پیش فروش این اثر در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: پیش‌فروش اين اثر نفيس در نمايشگاه كتاب آغاز خواهد شد و دوستداران اين اثر ارزشمند ادبی و هنری با پيش‌خريد آن از تخفيف ویژه نمايشگاه برخوردار می‌شوند.

اسماعیلی همچنین به دیگر کتاب نفیس تولیدی این مرکز اشاره کرد و توضیح داد:‌ از دیگر آثار ارزشمند موسسه «متن» فرهنگستان هنر «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان» است. این کتاب دو جلدی در 800 صفحه و با همکاری بانک توسعه صادرات به چاپ رسیده است. جلد نخست اين كتاب شامل تصاویر بيش از 400 اثر هنری ایرانی در موزه‌ها و مجموعه‌های عمومی و خصوصی لهستان به همراه زیرنویس مختصری برای هر تصویر است و در جلد دوم نیز مقالات علمی و زیرنویس تفصیلی برای هر اثر آمده است.

اسماعیلی در توضیح بیشتر کتاب «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان» گفت: آثار معرفی شده در این کتاب قرن‌ها در موزه‌ها و مجموعه‌های مختلف لهستان نگهداری ‌شده‌ است. در نمایشگاهی که در سال 2002 در لهستان بر پا شد این آثار که شامل اشيای متنوعی چون منسوجات، ظروف فلزی، جنگ‌افزار، نسخ خطی، آبگينه، سفال، سکه و فرش‌های ایرانی بود، به نمایش عمومی درآمد. در كنار اين نمايشگاه، همايشی علمی نيز برگزار شد كه مقالات برگزيده آن محتوای جلد دوم این کتاب است.

مدیر موسسه متن فرهنگستان هنر درباره نویسنده این کتاب گفت: ‌این کتاب با نظارت شرق‌شناس لهستانی پرفسور «تادئوش مایدا»و با همكاری موزه‌های ملی لهستان در ورشو و كراكو و همچنین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ايران‌ تدوين و منتشر شده است. ترجمه این اثر نیز کار مشترک مهدی مقيسه و داود طبایی عقدایی است. 

انتشارات فرهنگستان هنر در بيست‌وششمين نمايشگاه كتاب تهران در شبستان مصلی تهران، راهروی 15، غرفه 19 واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط