چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
«صحن علنی» به بازار کتاب می آید

سینا علی‌محمدی سومین دفتر شعرش با عنوان «صحن علنی» را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرد. این دفتر شامل سروده‌های علی محمدی با مضامین اجتماعی و سیاسی در سال های اخیر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، علی‌محمدی درباره مجموعه شعر جدیدش گفت: این مجموعه دربرگیرنده 40 قطعه شعر است که اغلب از درون‌مایه سیاسی و اجتماعی برخوردارند. نزدیک به 30 قطعه شعر از این سروده‌ها تاکنون منتشر نشده‌اند.

وی درباره فضای شعری این مجموعه ادامه داد: بخشی از این اشعار واکنش‌های من به حوادث سال‌های اخیر به‌ویژه حوادث پس از انتخابات 1388 است که در حوزه اجتماعی و سیاسی کشور رخ داد.

علی‌محمدی افزود: این کتاب در امتداد دیگر کتاب‌های من و نگاه اجتماعی و سیاسی در آن غالب است. همچنین در این مجموعه جدید از حجم آثار عاشقانه کاسته و بر مسایل و مضامین اجتماعی افزوده شده است.

وی درباره زبان شعری در این مجموعه توضیح داد: از آن‌جایی که من یک روزنامه‌نگارم و با رسانه سر و کار دارم، ابتدایی‌ترین تعریفی که می‌توان از رسانه داشت این است که شعر ابزاری است برای انتقال پیام. من شعر را به عنوان یک رسانه می‌شناسم و از آن برای انتقال پیام استفاده می‌کنم و در این اثر نیز تلاش من بر این بوده است.

این شاعر یادآور شد: در این کتاب بخش رسانه‌ای شعر پر رنگ‌تر است. زبان این اشعار طنز‌گونه نیست، بلکه حتی در جاهایی تلخ است.

سینا علی‌محمدی، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد 1360 است. پیش‌تر دو مجموعه «پاره خط» و «جهانی‌ترین تیتر دنیا» از این شاعر به چاپ رسیده است. وی همچنین برگزیده جایزه «گام اول»، «جایزه ادبی طهران»، «جایزه بزرگ مقاومت اسلامی» و جشنواره شعر فجر بوده است.

مجموعه شعر «صحن علنی» در 64 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر در دست چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط