دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
آیین پایانی پنجمین جایزه جلال آل‌احمد چهارشنبه برگزار می‌شود

آیین پایانی پنجمین جایزه جلال آل‌احمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه (یکم آذرماه) در شب تولد این نویسنده از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در بخش مستندنگاری این دوره کتاب‌های «پایی که جاماند» تالیف سیدناصر حسینی‌پور، «در وادی عشق» نوشته عبدالرحیم اباذری، «سفیر 7 هزار روزه» تالیف حسین روحانی‌صدر، «خاطرات و اسناد فیروزیان» نوشته رحیم نیکبخت، «شیخ‌المعاونین ما کجاست؟» نوشته حسین روحانی‌صدر، «نورالدین پسر ایران» تالیف معصومه سپهری و «خاطرات و ملاحظات» نوشته سیدعلی‌ محمد دولت‌آبادی به مرحله دوم داوری راه یافتند.

در بخش داستان کتاب‌های «قسمت دوم» نوشته هاشم حسینی، «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی، «مبصر کلاس هشتم» نوشته سیدحسن حسینی‌ارسنجانی، «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی، «پریباد» نوشته محمدعلی علومی و «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی به مرحله نهایی داوری‌ها راه یافتند.

در این دوره در مجموع چهار هزار و 702 اثر داوری شده‌اند که همگی کتاب‌های چاپ نخست سال 90 بوده‌اند. از این میان یک‌هزار و 601 کتاب در حوزه داستان، یک‌هزار و 20 کتاب در حوزه نقد ادبی، یک‌هزار و 201 کتاب در حوزه تاریخ‌نگاری و 880 اثر در بخش مستندنگاری به دبیرخانه ارسال شده بودند. در این دوره چهار اثر از سوی هیات داوران انتخاب شده‌اند و در حوزه تاریخ‌نگاری به تشخیص هیات داوران هیچ کتابی به مرحله نهایی راه نیافت.

آیین پایانی این جایزه چهارشنبه (یکم آذرماه)‌ از ساعت 15 تا 17 در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها