چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
حضور شاعران سومین کنگره مقاومت در گلزار شهدای کرمانشاه

افتتاحیه معنوی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با حضور کاروان شاعران حاضر در کنگره، ساعت 15 امروز (10 آبان‌ماه) در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه برگزار شد._

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به کرمانشاه، کاروان شاعران سومین کنگره شعر مقاومت اسلامی ساعت 15 امروز (دهم آبان) در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه برای تجدید میثاق با شهیدان و شعر خوانی حضور یافتند و به این ترتیب سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی آغاز به کار کرد. 

این مراسم با حضور 25 شاعر ایرانی و 25 شاعر خارجی از کشور‌هایی مانند فلسطین، بحرین، پاکستان، هندوستان، عربستان و... برگزار شد. 

سردار محمد عظیمی، فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) در مراسم افتتاحیه معنوی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دوران انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مقاومت دیگر ملل اسلامی و با خیر مقدم به شاعران حاضر در این مراسم گفت: استان کرمانشاه بیش از 9400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهدا از مصادیق افتخار آفرینی و مظلومیت ملت قهرمان پرور ایرانند. امیدوارم مردم کرمانشاه در این روز‌ها بتوانند از فیض حضور شما شاعران بهره‌مند شوند. 

عیسی محمد راغب از فلسطین، نخستین شعر این افتتاحیه معنوی را در حوزه ادبیات مقامت قرائت کرد. محمد عربشاهی نیز به عنوان مترجم، بخشی از شعر او را به این ترتیب ترجمه کرد: «شب و عشق و وطن و من در درگاه غم با یک کوه ایستاده‌ایم/ دلم از ترانه وطن پر است/ اشتیاق با خاکستر به باد می‌رود و برای نخل مهم نیست که در معرض توفان قرار گیرد و باد‌ها پراکنده خواهند شد.»

پس از این شاعر فلسطینی، شاهین جهانگیری و «قاسم بای اشعار خود را خواندند. 

حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی و جواد محقق 700 اثر ارسال شده به سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی را مورد داوری قرار داده‌اند که از این تعداد 25 اثر منتخب در بخش بزرگسال و 10 اثر در بخش کودکان و نوجوانان از سوی شاعران در این کنگره خوانده خواهند شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها