سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
گزیده شعر شاعران استان فارس به چاپ رسيد

گزیده شعر شاعران استان فارس با عنوان «انگشت‌های جوهری» به کوشش مسعود هوشمندی (هیاهو) از سوی نشر شانی به بازار کتاب آمد. در گردآوری این مجموعه محدودیتی از نظر قالب شعری و سن شاعران در نظر گرفته نشده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «انگشت‌های جوهری» گزیده اشعار 72 شاعر از شاعران پیشکسوت و جوان استان فارس را شامل می‌شود که تنها با ذکر نام و نام خانوادگی شاعر و به ترتیب حروف الفبا در این کتاب آمده است. 

هوشمندی، گردآورنده این اثر در پیشگفتار مجموعه توضیحاتی درباره ویژگی‌های این مجموعه ارایه کرده است. 

منصور اوجی، محسن ابوالحسنی، بابک اسفندیاری، زهرا اسکندری، حسن اجتهادی، سارا باستانی، محمدحسین بهرامیان، شاپور پساوند، شهاب حاجتی، پرویز خائفی، حسین طاهری، پرهام طلایی، راد قنبری، ندا کامیاب، بهرام کمالی، کیوان نریمانی، سیروس نوذری، طیبه نیکو، مریم هاشم‌پور و علی بهمنی برخی از شاعرانی هستند که نمونه اشعار آن‌ها در این کتاب آمده است.

همچنین هوشمندی دو نمونه از غزل‌های خودش را در این کتاب گنجانده است.

هوشمندی در گفت‌و‌گو با «ایبنا»، درباره این مجموعه توضیح داد: در انتخاب شعرهای این مجموعه محدودیتی از نظر قالب شعرها و موضوعات شعری در نظر نگرفته‌ام و به‌طور طبیعی سلیقه و انتخاب شخصی‌ام در گزینش اشعار این مجموعه موثر بوده است.

وی ادامه داد: در گردآوري اين كتاب از نظر سنی نیز هیچ‌گونه محدودیتی برای انتخاب شاعران وجود نداشت و  آثاری از شاعران دهه 40 و 50 تا امروز دیده می‌شود. شاید یکی از مزیت‌های این کتاب نسبت به دیگر مجموعه‌های منتشر شده، ارایه شعر از تعداد بیشتری شاعر باشد.

این شاعر با تاکید بر ارایه اشعار 72 شاعر استان فارس در این کتاب اظهار کرد: از هر شاعر به‌طور متوسط دو نمونه شعر در این کتاب گنجانده شده است. انتخاب این نمونه‌ها شعرها در مرحله نخست برعهده خود شاعران بود و اگر این کار را نمی‌پذیرفتند، من نمونه اشعار را انتخاب می‌کردم و معیار این گزینش نیز وجوه هنری بالاتر اشعار بوده است.

وی در پایان یادآور شد: اگر از برخی از شاعران نام‌آشنا در این کتاب نامی برده نشده است به دلیل تمایل نداشتن خود شاعران از ارایه نمونه اثر خود و چاپ آن در این کتاب بوده است.

مسعود هوشمندی (هیاهو) متولد آذر 1364 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی است.

کتاب «انگشت‌های جوهری» در 248 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت پنج هزار و 500 تومان از سوی نشر شانی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط