شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۲
«پرند ستايش در ايران» در يك جلد به چاپ مي‌رسد

هوشنگ جاويد، پژوهشگر موسيقي از چاپ مجموعه «پرند ستايش در ايران» در قالب يك جلد كتاب جامع خبر داد.

هوشنگ جاويد به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: قرار بود، "پرند ستايش در ايران" در چهار جلد به چاپ برسد، اما تصميم گرفتم اين مجموعه را در قالب يك كتاب جامع به طور كلي عرضه كنم.

وي گفت: در مجموعه «پرند ستايش در ايران» به معرفي گونه هاي موسيقي مذهبي و آوازها مي‌پردازم و تمامي هنرهاي آييني مذهبي را معرفي مي‌كنم.

جاويد ادامه داد: از مطالبي كه در اين مجموعه به آن پرداختم، مي‌توانم به باز شناسي ذكر خواني، نعت خواني، چاوش خواني، مرثيه خواني ديدگاه مكاتب عرفاني، فضيلت واقعيت ذكر در اديان ايران، آداب ذكر، معرفي يك رساله كهن در باب موسيقي و حركت و نمونه هاي شعر چاوش اشاره كنم. 

وي اضافه كرد:جلد اول كتاب« تاريخ داستان گذاري در ايران» را كه از تعريف داستان گذاري در ايران باستان آغاز مي شود و تا پايان دوره ديلميان را در برمي گيرد را آماده چاپ دارم و در حال حاضر مشغول ويرايش نهايي جلد دوم اين كتاب هستم ،در اين دو مجموعه به تاريخ نقل و نقالي مي پردازم. 

اين پژوهشگر موسيقي درباره ناشر اين كتاب گفت:تاكنون ناشر قطعي «پرند ستايش در ايران» مشخص نشده است اما به احتمال فراوان اين كتاب در «سوره مهر» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط