شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
بهمن کاظمی با سه کتاب جدید از راه مي‌رسد

بهمن کاظمی پژوهشگر حوزه موسیقی، پنج عنوان کتاب را زیر چاپ دارد که از این تعداد سه عنوان در بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه خواهد شد.-

کاظمی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در حال حاضر پنج عنوان کتاب با پژوهش من زیر چاپ است که از این بین سه کتاب با نام‌های «موسیقی قوم ترکمن»، «موسیقی قوم عرب» و «موسیقی سده گذشته ایران» که مجموعه عکس است، در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه خواهد شد.

وی افزود: دو کتاب بعدی که در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد، «سوگواری و تعزیه در ایران» و دیگری یک مجموعه 10 جلدی حاوی 100 نسخه تعزیه و تحلیل موسیقایی آن‌ها و همچنین بررسی اوزان اشعار، است.

این پژوهشگر عرصه موسیقی ایرانی در ادامه گفت: مجموعه 800 نسخه تعزیه از اوایل دوران قاجار را از گوشه و کنار ایران گردآوری کرده‌ام که تاکنون منتشر نشده‌اند. در این‌جا لازم است بیان کنم که چندی پیش من از موزه واتیکان که به ادعای خود نسخه‌های معتبری از تعزیه دارند، بازدید و نسخ تعزیه موجود در آن‌جا را به دقت بررسی کردم و متوجه شدم که نسخه‌های معتبر و ارزشمندی نیستند. این امر را به مسوولان موزه واتیکان اطلاع دادم و آن‌ها نیز پذیرفتند.

نویسنده کتاب «موسیقی قوم تالش» گفت: هم‌اکنون بیشترین حجم نسخه‌های تعزیه در اختیار من است که به‌زودی با انتشار این مجموعه در اختیار همه علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کاظمی در پایان گفت: این کتاب‌ها به همت انتشارات فرهنگستان هنر (موسسه متن) منتشر خواهد شد. همچنین مراسم رونمایی از سه کتاب «موسیقی قوم ترکمن»، «موسیقی قوم عرب» و «موسیقی سده گذشته ایران» روز 21 اردیبهشت در نمایشگاه کتاب، در سالن سرای اهل قلم با حضور دکتر امیراشرف آریانپور و پروفسور «کارلو کرتی» ایران‌شناس ایتالیایی، برگزار خواهد شد.

بهمن کاظمی مدرک دکتری خود را از دانشگاه UPM گرفته و هم‌اکنون رييس كميته پژوهش موسيقی مقامی و نواحی فرهنگستان هنر است. پیشتر به قلم کاظمی کتاب‌های «موسیقی قوم تالش»، «موسیقی قوم کرد»، «موسیقی ایلام»، «سلسله موی دوست»، «گلبانگ سربلندی»، «قانون‌مندی آواز» و « هویت ملی در ترانه‌های اقوام ایرانی» منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها