دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
راکعی: جشنواره با حضور عموم مخاطبان برگزار شود

فاطمه راکعی، شاعر و مدیر انجمن شاعران ایران، پیشنهاد برگزاری جشنواره شعر فجر را با حضور عموم علاقه‌مندان و مخاطبان عرصه شعر مطرح کرد، تا به همگانی شدن شعر در ایران کمک کند.-

راکعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برگزاری جشنواره‌ای برای شعر مانند دیگر جشنواره‌های هنری خود به تنهایی اقدامی مثبت و ارزنده است، اما آن‌چه در چنین جشنواره‌ها یا جایزه‌هایی اهمیت دارد، مساله داوری‌هاست.

وی توضیح داد: داوری‌ها باید کاملا علمی، دقیق و عادلانه باشند. در ارتباط با شعر نیز قضاوت و بررسی شعر و محتوای آن اهمیت به‌سزایی دارد. از سوی دیگر در چنین جشنواره‌هایی باید قدردان شاعران بزرگ و پیشکسوت خود باشیم؛ چراکه آن‌ها ذخیره‌ها ادبی ما به حساب می‌آیند.

این شاعر در ادامه پیشنهاد خود را در ارتباط با نحوه برگزاری جشنواره شعر فجر مطرح کرد و گفت: شایسته است جشنواره شعر فجر نیز همانند جشنواره فیلم یا تئاتر، که با حضور مخاطبان این هنرها برگزار می‌شود، در حضور مخاطبان عرصه شعر برپا شود. این امر به همگانی کردن شعر در جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: شعر باوجود تمام قدمت و اصالتش در ایران هنوز آن‌چنان‌که باید همگانی نشده است؛ این در حالی ‌است‌ که بسیاری ایران را با شعر و هنر شاعران آن می‌‌شناسند.

راکعی تاکید کرد: اگر برنامه‌ها و نشست‌های شعرخوانی در طی ایام برگزاری جشنواره با حضور مخاطبان شعر برگزار شود، علاقه‌مندان این عرصه نیز می‌توانند در جریان شعر امروز جامعه قرار گیرند و در هر دوره با شاعران برجسته آن دوره آشنا شوند.

وی در ادامه پیشنهاد گسترش تبلیغات رسانه‌ای این جشنواره را برای اطلاع عموم مخاطبان از برنامه‌های آن و حضور در جلسات شعرخوانی مطرح کرد.

راکعی از حضورش در آمریکای لاتین مثال زد و  گفت: پیش‌تر برای شرکت در جشنواره شعری، در آمریکای لاتین حضور یافته بودم. مردم تاحدی شیفته شعر و شاعری بودند، که برای شنیدن شعر دنیا در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر دور هم جمع می‌شدند. ما نیز باید از جشنواره شعر فجر به عنوان فرصتی برای جذب مخاطبان خود به عرصه شعر استفاده کنیم.

اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اول اسفند در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط